۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۵۱۶۲۷۵
مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری:

سیره انسان ساز امام رضا می تواند دنیا را متحول کند

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که ارشادات، بیانات نورانی و سیره انسان ساز علی بن موسی الرضا(ع) می تواند دنیا را متحول کند، گفـت: باید در این بارگاه شریف به سان یک فقیر سائل و نیازمند دست نیاز دراز کنیم.
سید جعفر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی، مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که ارشادات، هدایت ها، بیانات نورانی و سیره انسان ساز علی بن موسی الرضا(ع) می تواند دنیا را متحول کند، گفـت: باید در این بارگاه شریف به سان یک فقیر سائل و نیازمند دست نیاز دراز کنیم.

وی با بیان این که در آیه 24 سوره مبارکه انفال مژده و بشارتی به بندگان داده شده، خاطر نشان کرد: در این آیه این چنین آمده که ای زائران و دلدادگان ولایت و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت دعوت خداوند متعال و پیامبران هنگامی که شما را می خوانند اجابت کنید و آن دستوراتی که برای هدایت شما آمده را بپذیرید و اجابت کنید.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که با پذیرش دعوت این بزرگواران و حرکت در مسیر هدایت این خاندان شما می توانید به حیات یعنی زندگی سراسر نورانی، پر برکت و روشن ابدی رهنمون شوید، تصریح کرد: دعوت اینان را اجابت کنید و بدانید که دعوت و دستورات خداوند متعال می تواند تا شما را با رستگاری به حیات ابدی برساند.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان این که باید دعوت خداوند و رسول اکرم(ص) اطاعت شود که اگر اجابت شد به حیات جاودان و رستگاری ابدی دست پیدا می کنیم، بیان کرد: علی بن موسی الرضا(ع) را ببینید که چه جایگاهی دارند؛ همچنین ذات حضرت حق وجود صاحب این مضجع شریف و قبه بارگاه را به عنوان ولی و حجت خود و وصی بعد از پیامبر(ص) معرفی کرده است.

وی با بیان این که رسول اکرم(ص) وجود نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان بضعه خود به بشریت معرفی کرده است، ابراز کرد: پیامبر(ص) در مورد صدیقه کبری فرموده ای مردم فاطمه بضعه من است اما عده ای این را این چنین معنا می کنند که یعنی فاطمه(س) پاره تن من است در حالی که این ترجمه، ترجمه و بیان کامل و جامعی نیست.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که فاطمه پاره ای از وجود پیامبر(ص) است، اظهار کرد: البته رسول خدا(ص) جسم و جانی و روح و روانی دارد و در این میان آنچه که رسول الله را به عنوان رحمت للعالمین قرار داده آن وجود مقدس نورانی نبوی او و آن شخصیت بزرگ ایشان است آنچنان که برای همه عوالم عامل و مایه رحمت هستند.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: در حقیقت فاطمه پاره و بخشی از وجود نورانی و ربانی رسول الله است و او نیز همچون رسول خدا(ص) رحمه للعالمین است که البته هیچیک از ائمه اطهار و اهل بیت چنین لقبی نگرفته اند جز علی بن موسی الرضا(ع) صاحب این بقعه و بارگاه آنچنان که فرمودند طولی نمی کشد که پاره ای از وجود من در سرزمین خراسان مدفون می شود.

وی با بیان این که زائران این حضرت تلاش کنند تا زیارت با خلوصی داشته و توام با زیارت عامل به اعمال عبادی و تلاشگر در دستگیری از امت، عامل امر به معروف و نهی از منکر و پیروی انبیا و اهل بیت عصمت و طهارت در عمل باشند، تصریح کرد: در هر شرایطی از تبعیت و پیروی دشمنان، مستکبرین  و اربابان ظلم و کفر دوری کنید./864/پ202/ب1

ارسال نظرات