۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۵۱۶۲۹۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ دینی نقش محوری دارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر نقش‌آفرینی رسانه‌های مکتوب و مجازی در عرصه تبلیغ معارف اسلامی گفت: رسانه‌ها نقش محوری در ترویج فرهنگ دینی بر عهده دارند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه سیاستگذاری همایش تبلیغ و رسانه که با حضور نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای استان در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌مندی از ظرفیت رسانه برای ترویج ارزش های دینی ضرورتی انکارناپذیر است.
وی با بیان این‌که اهمیت نقش و جایگاه رسانه در ترویج مبانی اسلامی هنوز آن‌گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: امروزه با گسترش رسانه‌ها در فضای مجازی و دسترسی آسان کاربران به شبکه‌های مختلف اجتماعی، می توان به فکر مبلغان دینی در عرصه سایبری بود.
محمدپور ادامه داد: اگر اهمیت رسانه امروز برای مردم و مسئولان تبیین نشود، قطعا جامعه از این ظرفیت عظیم محروم خواهد ماند؛ باور داریم رسانه مانند ظرفی عمل می‌کند که هر قشر از جامعه به اندازه نیاز خود می‌توانند از آن استفاده کنند و بر اساس درخواست‌های خود، مسیر پیش روی رسانه‌ها را تعیین کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که رسانه‌ها پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تبلیغ فرهنگ دینی در جامعه هستند، گفت: رسانه‌های غیررسمی امروزه وسعت و تاثیرگذاری زیادی دارند، از این رو باید رسانه‌های غیررسمی را هم جدی گرفت و از آن‌ها استفاده بهینه کرد.
همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی و مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در استان در سخنانی اظهار داشت: این همایش که برای نخستین بار در استان برگزار می شود، می‌تواند آثار و نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد، می توان از تجربه برگزاری چنین همایشی در شهرهای مذهبی نیز بهره گرفت.
وی با اشاره به گستره اخبار دینی و مذهبی در رسانه های مکتوب و مجازی استان خاطرنشان کرد: متأسفانه اخبار دینی در رده اخبار کم‌اهمیت در اغلب رسانه‌ها قرار دارد که بایستی با ایجاد جذابیت و مخاطب‌محور بودن اخبار این عرصه، شاهد نقش‌آفرینی بیش از پیش رسانه‌ها باشیم.
شفیعی با بیان این‌که انتشار فراخوان مقالات علمی و یا برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف فقه رسانه می‌تواند اصحاب رسانه را بیش از پیش با مباحث روز در این عرصه آشنا کند، گفت: خانه مطبوعات استان آماده تعامل حداکثری با متولیان برگزاری این همایش است.
گفتنی است، در ادامه این جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، دبیر هیأت مدیره انجمن صنفی مدیران مسؤول مطبوعات استان و رییس سازمان بسیج رسانه استان به بیان نکته نظرات خود پرداختند./935/پ
۲۰۴/ب۱

 

ارسال نظرات