۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۱۶۲۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری همایش تبلیغ و رسانه در تبریز

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همایش تبلیغ و رسانه با هدف تبیین اهمیت ترویج مبانی اسلامی در رسانه‌های مکتوب و مجازی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جلسه سیاستگذاری همایش تبلیغ و رسانه که با حضور نمایندگان تشکل‌های رسانه‌ای استان در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌مندی از فضای رسانه‌ای حاکم در استان برای ترویج مبانی دینی ضرورت دارد.
وی با بیان این‌که رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مخاطبانی به مراتب گسترده‌تر از منابر مساجد را دارا هستند، خاطرنشان کرد: گسترش رسانه‌ها و شبکه های مجازی به معنای عدم کارکرد منبر در مسجد نیست، بلکه هر یک مخاطبان خاص خود را دارند.
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که میان تبلیغ و رسانه سنخیتی وجود دارد، تصریح کرد: باید به این رابطه و سنخیت به عنوان پتانسیل توجه کنیم؛ حقیقت امر آن است که رسانه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای هستند که می‌توان به وسیله‌ آن‌ها در مورد تبلیغ فرهنگ دینی و اسلامی گام‌های محکم و مهمی برداشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ابتلا به روزمرگی آفت مهم رسانه‌های استان است، خاطرنشان کرد: چیزی که در رسانه‌ها مشاهده می‌شود انتقال و اطلاع‌رسانی اخبار روزمره است اما قطعا می‌توان در کنار این اخبار مباحث روز دینی را نیز برای مخاطبان ارائه کرد.
وی بر ضرورت تبلیغ دینی در شبکه ها و رسانه‌های مجازی تأکید کرد و گفت: در کشور ما میلیون‌ها کاربر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود دارد، ولی استفاده بهینه‌ای از آن‌ها نمی‌شود و به نظر می‌رسد ضرورت دارد که روی موضوعات فرهنگ دینی در شبکات اجتماعی بیشتر کار کنیم.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همایش تبلیغ و رسانه با هدف تبیین اهمیت ترویج مبانی اسلامی در رسانه‌های مکتوب و مجازی استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این همایش از تمامی تشکل‌های صنفی مطبوعات استان درخواست همکاری داریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که همایش تبلیغ و رسانه پس از ویژه برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: به دنبال برگزاری همایشی فاخر و در شأن نام آذربایجان و تبریز هستیم، در این راستا از ظرفیت تمامی رسانه‌های دینی استان نیز بهره خواهیم برد.
گفتنی است، در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مدیر خانه مطبوعات استان، دبیر هیأت مدیره انجمن صنفی مدیران مسؤول مطبوعات استان و رییس سازمان بسیج رسانه استان به بیان نکته نظرات خود پرداختند./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات