۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۱۶۳۰۳
استاد سطح عالي حوزه علميه قم:

خبرنگاران منتقل كننده معارف اهل بيت به سراسر جهان هستند

استاد سطح عالي حوزه علميه قم، گفت: امروز آيات قرآن و روايات و معارف اهل بيت(ع) به وسيله خبرنگاران، خبرگزاري ها و فضاي مجازي به سراسر جهان ارسال مي شود؛ به گونه ای که قال الصادق و قال الباقر تنها در مساجد گفته نمي شود بلكه به وسيله خبرنگاران و خبرگزاري‌ها در سراسر جهان طنين انداز شده است.
حجت الاسلام ناصر خلج

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام ناصر خلج، استاد سطح عالي حوزه علميه قم در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار مي شود، با تبريك ميلاد امام رضا(ع) و تبريك روز خبرنگار به فعالان عرصه رسانه، گفت: خبرنگاران به ويژه خبرنگاران حوزه دين رسالت عظيمي را برعهده دارند.

وي افزود: امروز آيات قرآن و روايات و معارف اهل بيت(ع) به وسيله خبرنگاران، خبرگزاري ها و فضاي مجازي به سراسر جهان ارسال مي شود و قال الصادق و قال الباقر تنها در مساجد گفته نمي شود بلكه به وسيله خبرنگاران و خبرگزاري‌ها در سراسر جهان طنين انداز شده است كه اين بيانگر رسالت مهم خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه و خبرگزاري‌ها است كه معارف اهل بيت(ع) را به سراسر جهان ارسال مي‌كنند.

حجت الاسلام خلج در ادامه با اشاره به اينكه نعمت هاي خدا غبر قابل شمارش است، گفت: برخي نعمت هاي خدا ظاهري و برخي نعمت هاي خدا نيز باطني است، بنابراين نعمتهاي ظاهري خدا مانند خورشيد و نور خورشيد براي همه يكسان انسانها يكسان است اما برخي نعمت هاي باطني تنها براي برخي از افراد است ضمن اينكه خداوند نعمت هاي ويژه را نيز براي برخي از بندگانش در نظر كرده است.

وي همچنين با اشاره به دو نعمت عام و نعمت خاص خداوند، گفت: نعمت هاي عام براي همه بندگان خدا است اما برخي از نعمت هاي خداوند نيز نعمت خاص است كه ويژه بندگان خاص خدا است و فقط برخي از افراد از اين نعمت بهره مند است.

حجت الاسلام خلج از نعمت ولايت و محب اهل بيت(ع) به عنوان نعمت خاص براي برخي از بندگان خاص خدا نام برد و افزود: نعمت ولايت و محب اهل بيت(ع) از نعمت هاي ارزشمندي است كه هيچ قيمتي را نمي‌توان براي آن  متصور شد و به هركس اين نعمت داده مي شود خداوند انتظاراتي را در قبال اين نعمت ارزشمند دارد و آن انتظار نيز بستن راه هاي نفوذ شيطان است.

وي ادامه داد: امام رضا(ع) از به عبدالعظيم حسني مي فرمايد، سلام مرا به شيعيان و محبان اهل بيت(ع) برسان و بعد ازاينكه سلام مرا به آنها رسانيدي به آنها بگو راههاي نفوذ شيطان را ببندند، چرا كه شيطان تنها با شيعه اهل بيت و محب اهل بيت(ع) كه داراي چنين نعمت و گنج بزرگي كار داردو تنها هدف شيطان، گمراه كردن محبين به اهل بيت(ع) است.

حجت الاسلام خلج، گفت: امام رضا(ع) به عبدالعظيم حسني مي فرمايد، به شيعيان من و محبان اهل بيت(ع) بگو شيطان از چهار طرف به شما حمله مي‌كند اما شما راههاي نفوذ شيطان را به روي خود ببنديد، بنابراين يكي از راههاي نفوذ شيطان از روبرو است واز اين راه كاري مي‌كند كه قيامت جلو چشم محبان اهل بيت(ع) سبك شود.

به گفته وي، براي جلوگيري از نفوذ شيطان از روبرو،  بايد روزي يك دقيقه به ياد مرگ و قيامت و آخرت و سؤال و جواب نكير و منكر بود.

 وي افزود: دومين راه نفوذ دشمن از پشت سر است و از اين طريق انسان را از كمك به مسجد و مجالس اهل بيت(ع) و كمك به هم نوع منع مي‌كند و او را  به جمع آوري ثروت تشويق مي‌كند ضمن اينكه راه نفوذ شيطان از طرف چپ تشويق به استفاده بي رويه از لذتهاي دنيا مي‌كند.

حجت الاسلام خلج در ادامه با اشاره به كتاب تفسير فخر رازي مي گويد شيطان چهار راه نفوذ خودش را بيان كرد اما دو راهي كه نمي تواند نفوذ كند نگفت، افزود: يكي از اين دو راه  از راه آسمان  و دعا است، بنابراين مومن بايد هميشه دعا كند و از خدا كمك بخواهد به دليل اينكه همه كارها با دعا درست مي شود، بنابراين روايت است برخي از مقامات عرفاني وعالي را خدا به عمل نمي دهد بلكه فقط به دعا مي دهد.

وي با اشاره به اينكه، در دوره آخر زمان براي بچه هاي خود دعا كنيم، يادآور شد: هر پدر مادري كه براي فرزند خودش دعا كند مانند اين است كه پيامبر براي امت خودش دعا مي‌كند حتما مستجاب است، بنابراين بچه را دعا كنيد تا شيعه اهل بيت(ع) و امام زمان باقي بمانند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم، يادآور شد: راه دومي كه شيطان نمي تواند به انسان حمله كند از راه زمين است چرا كه انساني كه اهل نماز است و تكبر ندارد و مقابل خدا بر روي زمين سجد مي‌كند، ثابت كند انسان ياغي نيست.

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه براي چهارمين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات