۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۱۶۳۷۸
در همایش حقوق بشر اسلامی مطرح شد؛

ضرورت توجه جهان اسلام به حقوق بشر اسلامی

همایش «حقوق بشر اسلامی» با حضور فعالان داخلی و خارجی در این عرصه در محل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.
حقوق بشر اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حقوق بشر اسلامی» پیش از ظهر امروز یک‌شنبه ۱۵ مرداد با حضور حکیمه بی ریا استاد دانشگاه، پروین سلیحی همسر شهید لبافی‌نژاد، حجت الاسلام شیخ احمد نماینده کشور عربستان، دکتر یوسف، نماینده‌ای از کشور یمن، صادق الشریفی نماینده دیگری از کشور یمن، صادق الشریفی نماینده کشور بحرین، خانم شاکری از مبارزان بحرین و فعالان حقوق بشر، وجیهه نقوی نماینده مردم پاکستان، دختر شهید لاجوردی و جمعی از فعالان در حوزه حقوق بشر اسلامی در محل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.

در این مراسم خانم حکیمه بی‌ریا با پرداخن به موضوع مهم «حقوق بشر اسلامی»، گفت: امروز شاهد هستیم که فعالان و منتقدان به مقوله حقوق بشر به این باور رسیده‌اند که اصولا حقوق بشر تبین شده از سوی غرب بر اصول لیبرالیستی استوار است.

وی ادامه داد: با وجود تمامی نقدهای کنونی، امروز می‌توان از طریق «حقوق بشر اسلامی» زمینه تفکر و کرامت، به ویژه تکریم بانوان را فراهم کرد.

بی‌ریا با پرداختن به پیام امام راحل(ره) به حج سال ۶۶، عنوان داشت: جهان اسلام امروز باید به این سمت حرکت کند که از طریق حقوق بشر اسلامی، به بهترین شکل ممکن مساله حقوق بشر را اجرایی کند.

در بخش دیگری از این مراسم دختر شهید لاجوردی با اشاره به فعالیت‌های ددمنشانه منافقین، بیان داشت: امروز با سیاست‌های دوگانه غرب در موضوعات مختلف روبرو هستیم. امروز شاهد هستیم که غرب از منافقینی که جنایات آنها به مراتب از داعش هولناک‌تر بود حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای نیز از این دست اقدامات تروریستی است که از سوی منافقین صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ همایش حقوق بشر اسلامی به مناسبت 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی با محوریت وضعیت حقوق بشر مسلمانان در جهان امروز با همکاری انجمن بین المللی حمایت از خانواده های قربانیان ترور و دفتر سمن ها در دفتر حقوق بشر قوه قضاییه و با میزبانی موسسه صیانت از حقوق زنان برگزار شد .

بر اساس این گزارش در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف نیز به ارائه مطالب خود پرداختند./۸۵۶/پ۲۰۲/ب۱
ارسال نظرات