۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۱۶۴۰۱
لاریجانی در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی:

همکاری‌های ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای حل مشکلات تروریستی باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای حل بحران منطقه و مشکلات تروریستی باشد.
علی لاریجانی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس اسپانیا ضمن خوشامدگویی به وی و هیأت همراهش، اظهار داشت: در نشستی که با رئیس مجلس سنای اسپانیا داشتیم، مذاکرات دو جانبه‌ای شکل گرفت که فرصت خوبی برای صحبت کردن و حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را فراهم کرد.

وی افزود: کشور اسپانیا از کشورهای مهم اتحادیه اروپاست که ما سابقه طولانی در زمینه ارتباط با این کشور داریم.

رئیس مجلس تصریح کرد: در این جلسه در خصوص محورهای همکاری توسعه‌ای بین دو کشور صحبت کردیم، در زمینه حمل و نقل ریلی، سرمایه‌گذاری انرژی مخصوصاً انرژی‌های پاک و گردشگری بین دو کشور مطرح شد.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی وجود دارد، گفت: می‌توانیم با همکاری شرکت‌های ایرانی زمینه فعال شدن همکاری‌های بین دو کشور را فراهم کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به بحران‌های منطقه از جمله مشکلات تروریستی، تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور می‌تواند راهگشای بحران منطقه و مشکلات تروریستی باشد.

لاریجانی اظهار داشت: رئیس مجلس سنای اسپانیا در زمینه همکاری‌های پارلمانی به تشکیل گروه‌های کاری تأکید داشت که این موضوع پیگیری خواهد شد و امیدواریم سفر موفقی به ایران داشته باشند.

«ییو گارسیا اسکودرو» رئیس مجلس سنای اسپانیا نیز در ادامه این نشست مشترک خبری گفت: بنده به عنوان نماینده دولت اسپانیا در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری شرکت کردم که می‌توانیم امکانات بین دو کشور را فعال کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم و در همین زمینه امروز صبح با وزیر امور خارجه، رئیس سازمان میراث فرهنگی سپس رئیس‌جمهور و اکنون با آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و مذاکره کردیم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا: ایران استحقاق جایگاهش را دارد

«اسکودرو» با اشاره به ملاقات با روحانی عنوان کرد: در این نشست تبریکات صمیمانه دولت اسپانیا را در خصوص پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که ماحصل رویکرد اعتدالی و اصلاحی او است را ابلاغ کردیم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی اسپانیا مانند ایران در چند سال اخیر رو به بهبود آشکار است، گفت: نرخ رشد اقتصادی اسپانیا دو برابر متوسط رشد نرخ اتحادیه اروپا بوده و به همین جهت می‌توانیم در زمینه همکاری و مشارکت روند بهتر و مناسب‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست خود با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست به گسترش زمینه همکاری انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل ریلی، گردشگری و زمینه‌های دیگر تأکید شد و همچنین می‌توانیم در خصوص همکاری برای مبارزه با تروریست فعال شویم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا با بیان اینکه می‌تواند همکاری‌های پارلمانی خوبی بین دو کشور شکل بگیرد، گفت: سفر امروز بنده به تهران و سفر وزیر امور خارجه اسپانیا در ماه اکتبر به ایران و انجام ملاقات‌ها و دیدارها می‌تواند زمینه‌ مساعدتری برای افزایش مناسبات بین دو کشور فراهم کند.

«اسکودرو» ضمن تشکر از دعوت دکتر لاریجانی برای حضور هیأت اسپانیا در مراسم تحلیف اظهار داشت: مراسم بسیار خوب تحلیف به صورت شایسته و درخشان برگزار شد.

رئیس مجلس سنای اسپانیا در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه حضور گسترده مقامات عالیرتبه کشورهای خارجی در مراسم تحلیف را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ایران در شرایط مناقشه‌آمیز جهان جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است که متأثر از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی و رویکرد اصلاحی و اعتدالی است، بنابراین ایران استحقاق جایگاه خود را دارد./۹۰۷/102/ب2

ارسال نظرات