۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۱۶۴۱۶
معاون فرهنگی اوقاف لرستان عنوان کرد؛

ضرورت مشارکت خیران در توسعه و تجهیز بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از امامزادگان به عنوان قطبی زیارتی یاد کرد و گفت: مشارکت خیران برای توسعه و تجهیز امام زادگان ضروری است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و مبلغان، خیران را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنند.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 108 امامزاده و 88 بقعه در استان لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود برخی از این امام زادگان در مناطق صعب‌العبور افزود: این امام زادگان نیازمند به توسعه و تجهیز دارند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به پایین بودن درآمد امامزادگان از طریق نذورات مردمی اظهار داشت: توسعه و تجهیز این امام زادگان نیزمند حضور و مشارکت خیران است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه وقف درآمد موقوفات بر اساس نیت واقف هزینه می شود، اظهار داشت: با هدایت نیت واقفان می توان بسیاری از مشکلات امامزادگان را برطرف و در حوزه توسعه و تجهیز بقاع متبرکه اقدامات مؤثری انجام داد.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان آثار و برکات وقف بیان داشت: ترویج این مهم در رشد جامعه و رفع مشکلات اقتصادی نقش آفرین است.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان در راستای نهادینه سازی فرهنگ وقف ادامه داد: با ایجاد وقفهای جدید در حوزه قرآنی، امام زادگان، حوزه علمیه و مسائل فرهنگی می توان در توسعه فرهنگی جامعه نقش آفرین شد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت مشارکت خیران در توسعه و تجهیز امام زادگان خاطرنشان کرد: جذب این مشارکت برای تجهیز قطب زیارتی جامعه ضروری است./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات