۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۴۴۳
امام جمعه الیگودرز :

حج محل انتقال بینش سیاسی و فرهنگی است

امام جمعه الیگودرز با اشاره به نقش حج در آگاهی بخشی به مسلمانان سراسر جهان گفت: حج محل انتقال بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
بیت الله الحرام خانه خدا مکه مکرمه

حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حج را محل ارتباط مسلمانان جهان اسلام دانست و اظهار داشت: در این مراسم مسلمانان جهان اسلام بینش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود را منعکس می کنند.

وی با اشاره به اینکه حج عرصه تلاقی اندیشه های شکل گرفته در عالم اسلام است، افزود: مراسم حج نقش بسزایی در آگاهی بخشیدن به مسلمانان جهان اسلام دارد.

امام جمعه الیگودرز با تأکید بر اینکه مناسک حج همانگونه که خدای متعال در قرآن فرموده است باید به جا آورده شود، عنوان داشت: وجود اتفاقات و مشکلات نباید موجب تعطیلی این واجب الهی شود.

وی به وحدت و همدلی مسلمانان در جهان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت مسلمانان موجب از بین رفتن تبلیغات مسموم دشمن علیه جهان اسلام می شود.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به تبلیغات دشمن علیه اسلام از طریق رسانه ها، شبکه های ماهواره ی و خبری اظهار داشت: حضور مسلمانان جهان اسلام موجب آشکار شدن حقایق پنهان شده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی به بهانه های مختلف در پی قطع حضور شیعیان در سرزمین وحی است، عنوان کرد: با هوشیاری باید این دسیسه ها پاسخ داده شود.

امام جمعه الیگودرز با تأکید بر ضرورت حضور شیعیان در مناسک حج افزود: حضور شیعیان افزون بر انجام واجب الهی، امری ضروری است./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات