۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۱۶۴۸۴
مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری:

رسالت امت های اسلامی وظیفه شناسی و پایبندی به اعمال دینی است

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که شفاعت زائران علی بن موسی الرضا(ع) در گرو وظیفه شناسی نسبت به انجام اعمال دینی و پیروی از سیره اهل بیت است، گفت: شرط شفاعت آن است که امامان را پیشوای خود بدانیم.
سید جعفر علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی، مسؤول امور روحانیون بعثه رهبر معظم انقلاب، عصر امروز در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیان این که خداوند متعال بدن و جسد زائر مومن امام هشتم(ع) را بر آتش جهنم حرام کرده است، به ضرورت زیارت با معرفت و حضور قلبی این حضرت اشاره کرد.

وی با بیان این که راه دستیابی به شادی حقیقی شاد و مسرور کردن زائران این امام و بندگان خداست، تصریح کرد: هنگامی که مامون عباسی، خلیفه آن زمان، علی بن موسی الرضا(ع) را از مدینه به زور و جبر انتقال داد، جمعی از مردم و سران ابا العباس با دیدن این مجلس و آنچه تدارک دیده گفتند که او محبت خود را در حق امام هشتم کامل کرده است.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری از این تفکر و نوع نگرش انتقاد کرد و با بیان این که محبت امام اینطور نیست که او را در ظاهر کرنش کرده و ارتباطاتشان را کنترل کنند، خاطر نشان کرد: متاسفانه با چنین نقشی عده ای به اشتباه و خطا فکر هایی می کنند در حالی که اوج کمال و سعادت در این گونه رفتار و افکار نیست.

حجت الاسلام علم الهدی انتقال امام رضا(ع) را نقشه موزیانه و حساب شده مامون عباسی دانست و اظهار کرد: امام هشتم در چنین شرایطی با شکوه و شکایت از وضعیت موجود به مامون، همواره در نشست و برنامه های خویش به دوستان و یاران بر ضرورت بصیرت نسبت به حکومت و خلفای ستمگر جور زمان تاکید می کردند.

وی با بیان این که امام رضا(ع) امام هدایت و حجت راستین خداوند متعال بر جمیع خلائقند، بیان کرد: حضرت رضا(ع) در یکی از جلساتی که بنا بود تا ایشان به عنوان ولایت عهدی و جانشین مامون عباسی معرفی شوند بر بالای منبر وعظ و سخنرانی پس از حمد و ثنای خداوند متعال فرمودند که چه شیعه نیستید و ما را از نوادگان رسول خدا(ص) می شناسید و چه شیعه و پیروی امامان و جانشینان رسول خدا(ص) هستید بدانید ما حقی بر گردن شما و شما نیز حقی بر گردن ما دارید.

مسؤول امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری با بیان این که ایشان فرمودند که ما از جانشینان بر حق رسول خدا(ص) هستیم، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند که ای مردم هنگامی که شما حق ما خاندان رسالت و ائمه اطهار را ادا کردید یعنی نسبت به پایبندی اعمال دینی وظیفه شناس شدید آن گاه حقی برای شما به گردن ما واجب می شود.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان این که شفاعت زائران علی بن موسی الرضا(ع) در گرو وظیفه شناسی نسبت به انجام اعمال دینی و پیروی از سیره و مکتب اهل البیت است، گفت: شرط شفاعت و وساطت برای درجات عالی بهشتی آن است که امامان را پیشوای خود بدانید، به آنان اقتدا کنید و از آنان در زندگی خود الگو بگیرید./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات