۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۶۵۷۳
امام جمعه موقت اهواز:

آیت الله حیدری از مدرسه علمیه ولایت الکبری نجف بازدید کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری از مدرسه علمیه ولایت الکبری بازدید و با مدیر این مدرسه گفت وگو کرد
حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز از حوزه علمیه ولایت الکبری نجف بازدید کرد و با مدیر این مدرسه دیدار کرد، در این دیدار که در مدرسه علمیه ولایت الکبری نجف برگزار گردید شیخ طالب الساعدی، مدیر این مدرسه با اشاره به جایگاه ویژه ولایت فقیه گفت: ولایت فقیه و جهاد از دروس اصلی مدرسه علمیه ولایت الکبری نجف است.

مدیر مدرسه علمیه ولایت الکبری نجف در مراسم استقبال از پرچم حرم مطهر رضوی که به میزبانی این حوزه انجام شد، گفت: تدریس دروس تخصصی در رشته های مختلف فقهی، فلسفی و منطقی در مدرسه علمیه ولایت الکبری انجام می شود و ولایت فقیه و جهاد اصلی ترین سرفصل دروس این مدرسه علمیه است.

شیخ طالب الساعدی در ادامه بیان داشت: امروز کتاب آیت الله محسن حیدری با نام ولایت فقیه از منابع درسی طلاب این حوزه می باشد و از اینکه امروز میزبان پرچم رضوی و نویسنده کتاب مرجع درسی خود هستیم به خود می بالیم.

بر اساس این گزارش، به گفته شیخ الساعدی هم اکنون ۹۰ طلبه از کشورهایی همچون مصر, تونس وچند کشور دیگر در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه این دیدار آیت الله محسن حیدری عضو خبرگان رهبری نیز با بیان این که تدریس موضوعی ولایت فقیه وجهاد در مدرسه علمیه ولایت الکبری قابل تقدیر است، گفت: اهمیت مرجعیت و ولایت فقیه در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود، چرا شاهد تاثیر سریع فتاوای مراجع در مباحث روز عراق و دنیای اسلام هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نمونه عینی اخیر این موضوع فتوای آیت‌الله سیستانی در باره جهاد با داعش است که شاهد بودیم پس از صدور این فتوا روند پیروزی های جبهه اسلام علیه فرقه داعش سرعت گرفت.

نویسنده کتاب ولایت فقیه اظهار داشت: برداشتها و نظرات متعدد از اسلام, امامت و ولایت در سالهای پس از انقلاب اگر ادامه پیدا می کرد آسیب های جبران ناپذیری به دنبال داشت که امام خمینی (ره) با تدبیر استثنایی خود مقابل هر گونه انحراف را گرفتند به نحوی که یکی از مراجع مصری می گوید یکی از اقدامات عظیم   امام خمینی (ره) این است که اسلام ناب را از اسلام آمریکایی جدا کردند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان تصریح کرد: مساله جهاد نیز با توجه به تمرکز دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان از طریق ایجاد جنگهای نیابتی یکی از ضروریات این زمانه است و از اینکه دو موضوع بنیادین در این حوزه علمیه تدریس می شود بنده به عنوان یک عضو جامعه اسلامی این اقدام را قابل تقدیر می دانم./9453/د102/ب1

ارسال نظرات