۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۱۶۵۷۵
آیت الله محسنی گرکانی:

عالم ربانی مردم را به زندگی ابدی سوق می‌دهد

تولیت سابق حوزه علمیه مروی گفت: علمای ربانی همواره تلاش می‌کنند مردم را در زندگی دنیوی و اخروی خود هدایت کنند.
آیت الله محسنی گرکانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمد محسنی گرکانی، استاد برجسته حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 مرداد در آئین تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی، گفت: امام علی(ع) به یار باوفای خود کمیل فرمودند؛ مردم سه دسته هستند که به ترتیب علمای ربانی، دانش‌طلبان و دانشجویان(طلاب) هستند.

وی درباره عالم ربانی و تفاوت آن با عالم غیرربانی، بیان داشت: گاها زندگی انسان موقت است، اما نوع دیگری از زندگی وجود دارد که دائمی است و در قرآن به آن اشاره شده است.

تولیت سابق حوزه علمیه مروی اضافه کرد: علمای ربانی زندگی ابدی مردم را تأمین می‌کنند و سایر علما به زندگی مقطعی مردم می‌پردازند، اصولا علمای ربانی مردم را در همه حال هدایت می‌کنند و در نظام جمهوری اسلامی نیز مردم به سوی عُلمای ربانی دعوت می‌شوند.

وی گفت: علمای ربانی مردم را به امور اخلاقی و دنیوی سالم نیز سوق می‌دهند.

آیت الله محسنی گرکانی درباره امر وحدت، بیان داشت: وحدت موضوعی است که از سوی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب تأکید شده است؛ امروز امنیت و وحدت موجود بی‌نظیر در کشور، در خاورمیانه بی همتا است و این مرهون وجود ولایت فقیه است.

آیت الله محسنی گرکانی گفت: امیدواریم ضمن پیگیری اهداف حوزه علمیه مروی در آینده، طلاب نیز همواره در جست و جوی بهره‌گیری از عُلمای ربانی باشند.

وی در پایان درباره عدم حضور خود در حوزه علمیه مروی، گفت: مشغله زیاد بنده در مسجد سید عزیزالله سبب شد که از رئیس دفتر مقام معظم رهبری خواهش کنم تا مقدمات تغییر تولیت در حوزه علمیه مروی را از طریق رهبر انقلاب فراهم کنند.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله احمد محسنی گرکانی تودیع و آیت الله محمدباقر تحریری برای تولیت جدید حوزه علمیه مروی معارفه شد./856/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات