۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۱۶۵۸۴
در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد؛

جایگاه مهندسی در تمدن اسلام و ایران

کمیته فرهنگ و تمدن اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 217 کمیته فرهنگ و تمدن اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی همایش گرامیداشت «محمدبن زکریای رازی» و «شیخ صفی‌الدین اردبیلی» ارائه شد.

در ادامه جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارش دبیرخانه همایش نقش و اهمیت مهندسی در تمدن اسلام و ایران که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌گردد ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به برگزاری این همایش در شهریور ماه 1397 و بخش‌های مختلف همایش، مواردی مانند نحوه داوری مقالات هم مورد اشاره قرار گرفت.

بعد از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: فراگیربودن مفهوم مهندسی و لزوم ایجاد دبیرخانه دائمی برای این همایش، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی در این زمینه و توجه به جنبه‌های ترویجی این همایش.

دستور بعدی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی «همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت (ع) و احیای هویت ایرانی» بود، که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ابعاد مختلف این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه دکتر طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، از همایش بین‌المللی سازمان فرهنگی آموزشی ملل متحد که به انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام منجر شد، گزارشی ارائه کرد./۹۹۸/د۱۰۱/س

ارسال نظرات