۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۱۶۶۰۲
آیت الله تحریری:

رسالت اصلی حوزه‌های علمیه احیاء دین است

تولیت جدید مدرسه علمیه مروی گفت: در روزگاری که دشمنان در مقابل دین اسلام ایستاده‌اند، باید حوزویان با بهره‌گیری از بستر جمهوری اسلامی به احیاء امر دین بپردازند.
آیت الله تحریری در مراسم تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری، استاد برجسته حوزه‌های علمیه پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 مرداد در آئین تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی، گفت: ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) را به محضر امام زمان(عج)، رهبر انقلاب و تمام شیعیان تبریک می‌گویم.

وی افزود: بنده از تولیت سابق مدرسه علمیه مروی که با کهولت سن در سه سال اخیر تمام تلاش خود را به کار بستند تشکر می‌کنم.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه تصریح کرد: بنده خود را لایق جایگاه کنونی نمی‌دانم، زیرا پیش از بنده افراد بزرگی مانند آیت الله مهدوی کنی در جایگاه تولیت مدرسه علمیه مروی قرار داشتند.

آیت الله تحریری با دعا به درگاه خداوند، گفت: امیدوارم امانت الهی که بر گردن بنده نهاده شده است را بتوانم به سرمنزل مقصود برسانم.

تولیت جدید مدرسه علمیه مروی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید، بیان داشت: بر اساس آیات 13 و 14 سوره «شوری»، باید رسالت حوزه‌های علمیه را بدانیم و مراقب خطرات پیش‌روی این مراکز حوزوی نیز باشیم.

وی آسیب شناسی از دین اسلام را ضروری دانست و ابراز داشت: دشمنان دین نگذاشته‌اند دین اسلام به طور کامل محقق شود، اما در روزگار کنونی و در جمهوری اسلامی ایران بستری فراهم شده است تا بتوانیم دین اسلام را بر اساس رسالت اصلی حوزه‌های علمیه، احیا کنیم.

تولیت جدید مدرسه علمیه مروی گفت: باید در برابر معارف دینی خضوع داشته باشیم و با قبول حقانیت آن، در سیره رفتاری عمومی و شخصی به کار بگیریم.

وی تأکید کرد: در همه زمان‌ها باید مراقب تفرقه در دین باشیم و این مسأله برای عالمان دینی بسیار مهم تر است و باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله تحریری در پایان با تأکید بر کسب علم دینی، اظهار داشت: اگر افراد به سمت علم واقعی دینی بروند، قطعا می‌توانند در برابر توطئه‌های سیاسی و اجتماعی و... ایستادگی کنند و در راه خدا بمانند.

گفتنی است، در این مراسم آیت الله احمد محسنی گرکانی تودیع و آیت الله محمدباقر تحریری برای تولیت جدید حوزه علمیه مروی معارفه شد./۸۵۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات