۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۱۶۶۱۶
به پاس روز خبرنگار؛

خادم‌ترین‌های عاشق

خبرنگار آن عاشق شیدایی است که ناملایمات را به جان می خرد و سینه اش صندوقچه اسرار و حکایات ناگفتنی است و اوست که در پناه این عشق الهی، به ستیز با کژی ها و پلیدی ها بر می خیزد.
خبرنگار

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، عاشق ترین انسان ها خبرنگار می شوند تا از عمق وجود خویش، سرنوشت نوشته هایی را رقم زنند که با قلم آنها جان می گیرند، به بلوغ می رسند و بر موج افکار عمومی و ضمیر مردمی می نشینند.

و اینگونه است که کردگار هستی آفرین بر این ابزار علم و معرفت، این نگارنده سطور هستی بخش قسم یاد می کند و عظمت آن را به رخ دیگر اجزای هستی می کشاند:«ن والقلم و مایسطرون»

قلم مقرب می شود چراکه تداعی گر عشق انسان است و شور شیرین عشق را با خون جوهر بر صفحات زیبای اندیشه و تفکر نقش شیدایی می زند و راوی شورانگیز ترین عرصه کمال انسان که جهد در مسیر رفع ناملایمات جامعه است، می شود.

خبرنگار؛ آن عاشق شیدایی است که ناملایمات را به جان می خرد و سینه اش صندوقچه اسرار و حکایات ناگفتنی است و اوست که در پناه این عشق الهی، به ستیز با کژی ها و پلیدی ها بر می خیزد و با قیام خود در قاموس رسانه و خبر، حجاب ظلمت جهل و ناراستی را از  چهره جامعه می زداید تا بشر قله های کمال را پیموده و بر سریر عزت بنشیند.

این مجاهدان عرصه خبر می کوشند تا جامعه را از دریای موّاج و پرتلاطم مشکلات، به سوی ساحل امن آسودگی رهنمون سازند و اکسیر هستی بخش پیشرفت و تعالی را در کام مردم بریزند و خود در این مسیر صعب و پر پیچ و خم، همچون شمع، آن به آن آب می شوند و روشنی بخش طریق آسودگی می شوند.

درک عشق و لذتی شیرین که در این طریق نهفته است شاید برای انسان های دیگر سخت باشد؛ اما وقتی خوب می نگری متوجه می شوی که سخن گفتن از عقل در کسوت عاشقی، بیهوده است و خبرنگاران عاشق ترین خادمان جامعه هستند که در تلاطم دریای عشق و معرفت؛ به نگاهبانی از ارزش ها و آرمانهای جامعه می پردازند.

هنوز نام شهیدان عرصه خبر همچون شهیدصارمی بر تارک رسانه های کشور می درخشد و این اسطوره های عشق و معرفت؛ در بزم عاشقی باده عشق نوشیدند و نامشان با قلم زرین بر صفحات تاریخ نگاشته شده و مایه تفاخر اهل رسانه شدند.

روز خبرنگار فرصتی است تا با تأسی از مکتب عشق الهی شهید صارمی، از عمری مجاهدت خبرنگارانی که چشم بینای جامعه و شمع جمع عاشقی هستند؛ تجلیل به عمل آید تا آنها نیز که خود همواره آفریننده اخبار بودند؛ اینبار در متن خبر قرار گیرند.

و اینک 17 مردادماه؛ روز خبرنگار و روز رقم خوردن بزرگ‌ترین واگویه عشق است، در میان خبرنگاران، نسل عاشقی که به جامعه شور می بخشند و خود را فدای پیشرفت جامعه می سازند!/872/پ۲۰۱/س

ارسال نظرات