۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۱۶۶۴۴
رییس کمیته امداد امام خمینی:

افزایش واریزی مستمری ها نباید به حساب یارانه‌ها صورت بگیرد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها به حساب مستمری بگیران بسیاری از مشکلات موجود در کمیته امداد و سازمان بهزیستی را رفع می‌کند، گفت: افزایش واریزی مستمری ها نباید به حساب یارانه‌ها صورت بگیرد.
دیدار مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در ساختمان مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مهمترین اقداماتی که طی این چهارماه اخیر در کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت پذیرفت افزایش بودجه مربوط به افزایش مستمری بگیران تحت پوشش این نهاد بود.

وی افزود: این مهم به همت و اراده دولت و مجلس شورای اسلامی از پایان فروردین ماه تصویب و عملی شد، این اقدام برای جامعه هدف بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها به حساب مستمری بگیران بسیاری از مشکلات موجود در کمیته امداد و سازمان بهزیستی را رفع می‌کند، ابراز کرد: باید تلاش شود یارانه‌ها همانند گذشته به صورت مستمری پرداخت شود تا مدیریت پرداخت به خوبی صورت بپذیرد.

فتاح درباره وام قرض الحسنه اشتغال، بیان داشت: سال گذشته صندوق بودجه هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده بود که خوشبختانه ما به سقف هزار و 100 میلیارد تومان رساندیم و این یک کار استثنایی بود که با کمک بانکها انجام گرفت و امسال به دو هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: کمیته امداد با توجه به شعار سال با صندوق کارآفرینان امید و شرکت سایپا قرار دادی به امضا رساند که طی آن 5 هزار اتومبیل وانت تهیه و به روستاییان واگذار شد تا به صورت اقساط هزینه آن را پرداخته کنند تا با این اقدام هم در خریداری کالای ایرانی و هم در زمینه اشتغال زایی اقدام مهمی صورت گرفته شده باشد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص سلول‌های خورشیدی، گفت: ما این طرح را برای چندصد خانوار روستایی اجرا کردیم تا از این طریق توسط روستاییان انرژی برق تولید و با فروش به نیروگاه برق منبع درآمدزایی روستاییان به شمار آید.

فتاح با اشاره به طرح محسنین، عنوان کرد: حمایت مردم از کودکان نیازمند یا بدسرپرست طی برنامه‌های تلوزیونی مانند ماه عسل در عرض دو هفته 520 هزار حامی داوطلب برای حمایت از طرح محسنین اعلام آمادگی کردند تا ماهی 50 هزار به حساب این کوکان واریز کنند و این امر کمک شایانی به کمیته امداد کرد.

وی ادامه داد: در چهارماه گذشته درآمدهای مردمی کمیته امداد به سبب افزایش امر پسندیده انفاق، صدقات و سایر موارد روند سعودی داشته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: خریداری 5 هزار مسکن نیمه ساز از دولت، رفع سدجهیزیه، پرداخت آسان وام ضروری به مستمری بگیران این نها از دیگر اقدامات کمیته امداد بوده است.

فتاح با تاکید بر اینکه توانمندسازی مهمترین هدف کمیته امداد است، گفت: اشتغال زایی و توامنمد سازی خانواده عزیز کمیته امداد از مهمترین اهداف است./807/پ201/ب1

ارسال نظرات