۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۱۶۶۵۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به ویژه شهدای دولت، راهیابی هفت قرآن آموز جامعه القرآن خرمشهر به مسابقات قرآن خوزستان، معرفی هیأت داوران مسابقات قرآن خوزستان و تغییر دوباره ساعات کار اداری در خوزستان چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، در جلسه ستاد هماهنگی «هفته دولت» که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به هفته دولت همه ساله نمایشگاهی درباره دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف برگزار می شود که کارگروهی در این باره تشکیل شده تا با برنامه ریزی، نمایشگاهی در خور شأن استان خوزستان برپا شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می شود، افزود: هدف اصلی ما ایجاد روحیه نشاط در میان مردم است که با توجه به این امر از شخصیت های سیاسی و فرهنگی و همچنین هنرمندان دعوت به عمل خواهد آمد که این مسأله با محوریت ارشاد، شهرداری، میراث فرهنگی و سازمان آب برق خواهد بود.

این مقام مسؤول گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان محور شهادت و ایثار و استقامت است از جمله مباحثی که در این جلسه مورد اهتمام قرار گرفت بحث دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان به ویژه شهدای دولت است که قرار شد این برنامه ها هم در هفته دولت در اجرایی شوند.

عالمی نیسی ابراز داشت: از دیگر کمیته ها در خصوص هفته دولت، کمیته عمران و پروژه ها است که معمولا در هفته دولت پروژهای مختلفی اجرا می شود از جمله پروژهای ملی و استانی که بنا شده تا آمار  اطلاعات کلی و دقیق این پروژه ها بررسی شود و در چند مقطع با توجه به نوع پروژه ها از وزرا و همچنین استاندار دعوت به عمل خواهد آمد.

وی عنوان کرد: کمیته فرهنگی هنری هم در هفته دولت در نظر گرفته شده که قرار است از هنرمندان و خوانندگان کشوری و استانی به خصوص هنر و آوازهای کلاسیک دعوت به عمل بیاید که آن روحیه نشاط و جنبه سرگرم کننده برنامه را ایجاد و همچنین قرار است، این برنامه ها در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه غرفه هایی در اختیار سازمان های مختلف قرار داده خواهد شد تا دستاوردهایی که در دولت به دست آوردند و همچنین فعالیت های خود را ارائه دهند که قرار است در آخر بهترین و بدترین سازمان را از لحاظ عملکرد اعلام و از بهترین سازمان تجلیل به عمل بیاید زیرا از اهداف کلی برپایی این نمایشگاه حضور مسؤولان استانی در میان مردم و ارتباط مستقیم با آنها است.

عالمی نیسی در پایان اظهار کرد: ما امیدواریم نمایشگاه امسال بتواند به خوبی دستاوردهای دولت در استان را به نمایش بگذارد و انتظار داریم صدا و سیما اطلاعات و خبرها را پوشش دهد تا هفته دولت هرچه با شکوه تر با ایجاد یک نمایشگاه خوب و با نشاط برگزار شود.

راهیابی هفت قرآن آموز جامعه القرآن خرمشهر به مسابقات قرآن خوزستان

شهناز شاهی، مدیر جامعة القرآن خرمشهر گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اداره اوقاف ۱۲مرداد در خرمشهر برگزار شد و قرآن ‌آموزان این جامعة القرآن رتبه ‌های برتر این مسابقات را در رشته ‌های مختلف آن کسب کردند.

وی اظهار داشت: در رشته حفظ کل قرآن سنا پرنده، حلیمه ربیعه ‌دخت و حمیده ربیعه‌ دوخت رتبه ‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

شاهی افزود: در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن فاطمه آذین رتبه اول، در رشته حفظ ۱۰ جزء سمیره شریفی رتبه دوم و در رشته حفظ ۵ جزء ایمان تمیمی رتبه اول و سمیه مقدم رتبه دوم را کسب کردند.

مدیر جامعة القرآن خرمشهر گفت: این قرآن ‌آموزان در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان که ۱۹ و ۲۰ مردادماه در اهواز برگزار می‌شود، شرکت می ‌کنند.

معرفی هیأت داوران مسابقات قرآن خوزستان

حجت ‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف خوزستان در ۱۹ و ۲۰ مردادماه اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به ترتیب به میزبانی تالار امام خامنه‌ای مجتمع فجر اهواز و شرکت گاز خوزستان برگزار می ‌شود.

حجت الاسلام شویع‌نژاد با بیان اینکه سرپرست هیأت داوران بخش آقایان سید مهدی سیف است، ادامه داد: قاسم بستانی در بخش وقف و ابتدا، سید مهدی سیف در بخش تجوید، شجاع زویدات در بخش حسن حفظ، قاسم مقدمی در بخش صوت، مهدی دغاغله در بخش لحن و حجت ‌الاسلام سهرابی‌پور در بخش دعاخوانی داوری این مسابقات را برعهده دارند.

رییس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد: همچنین در بخش بانوان سکینه جعفرزاده به عنوان سرپرست هیأت داوران تعیین شده است. در بخش تجوید سید خلود موسوی، در بخش وقف و ابتدا ایمان تمیمی، در بخش حسن حفظ صدیقه لویمی، در بخش صوت سکینه جعفرزاده، در بخش لحن نرگس سالمی و در بخش دعاخوانی ربابه بازگیر به داوری مسابقات قرآن بانوان خواهند پرداخت.

تغییر دوباره ساعات کار اداری در خوزستان

به علت بروز گرمای شدید و بالا رفتن دما و رطوبت هوا در خوزستان ساعات کار ادارات و نهادهای دولتی در این استان را دوباره تغییر کرد.

سازمان هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد در بیشتر نقاط خوزستان طی روزهای آینده هشدار داد.

در پی این پیش‌بینی مدیریت بحران خوزستان اطلاعیه‌ای صادر کرد که بر اساس آن پایان کار ادارات و نهادهای دولتی در روزهای دوشنبه ۱۶ مرداد ماه تا چهارشنبه ۱۸مرداد تا ساعت ۱۳است.

در اطلاعیه امروز مدیریت بحران خوزستان آمده است: باعنایت به پیش‌بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر تداوم وقوع دمای بالا همراه با رطوبت و شرجی تا پایان هفته جاری و با توجه به درخواست شرکت برق منطقه‌ای خوزستان جهت کاهش ساعت کار اداری با توجه به پیش‌بینی وقوع دما و رطوبت بالا و با توجه به موافقت ستاد مدیریت بحران استان، بدین وسیله زمان اتمام کارکلیه ادارات، بانک ‌ها، مراکز آموزشی و دستگاه ‌های اجرایی استان (به جز مراکزخدماتی، عملیاتی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان ‌ها و مراکز آتش‌نشانی) در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مورخ‌ های ۱۶الی ۱۸مرداد، ساعت ۱۳ اعلام می ‌شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات