۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۱۶۶۷۹

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف آغاز به کار کرد

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز دوشنبه (۱۶مردادماه) با حضور جمعی از مسؤولان نهاد اوقاف در امامزادگان سيد جعفر(ع) و حميده خاتون(س) تهران کار خود را آغاز کرد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلین حسن خانی، مسئول فرهنگی اداره اوقاف شهرری در افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که در امامزادگان سيد جعفر(ع) و حميده خاتون(س) برگزار شد با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن استانی اوقاف تهران اظهار داشت: وظایف ما نسبت به قرآن کریم در سه حوزه خواندن قرآن ،فهمیدن و عمل به قرآن خلاصه می‌شود، در این میان برپایی چنین مسابقات به درک بهتر قرآن و همچنین بهتر فهمیدن آن کمک می‌کند.

وی ادامه داد: وقف نیز یکی از مقوله‌ها و مفاهیم قرآنی به شما رمی‌آید، وقف به این معنا است که انسان چیزی را که از آن خودش است در اختیار دیگران نیز قرار دهد تا آنها نیز از آن بهرمند شوند، از این رو یکی از حمایت‌ها از نشر معارف قرآنی موضوع موقوفات قرآنی است.

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف شهرری تاکید کرد: واقفینی که توانایی وقف دارند باید در زمینه‌های قرآنی وقف کنند، زیرا ما نیازمند وقف در این بخش هستیم.

در ادامه سید بهلول موسوی، مسؤول فرهنگی اوقاف جنوب غرب تهران ضمن اشاره به چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم تصریح کرد: شرکت‌کنندگانی که امروز در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند از میان 200هزار نفر انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که جامعه ما به یک جامعه قرآنی تبدیل شود، ما باید در جامعه شاهد عمل به قرآن باشیم.

مسؤول فرهنگی اوقاف جنوب غرب تهران در پایان با بیان اینکه بیشترین وقف ما در مورد عزاداری امام حسین(ع) است گفت: موقوفات قرآنی ما بسیار کم است از این رو تقاضا دارم که وقف ما به سمت قرآنی شدن حرکت کند تا جامعه قرآنی ما هم بهره بهتری از آن ببرد./816/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات