۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۶۸۷
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد مطرح کرد؛

هنر و رسانه، مهم ترین ابزارهای انتقال مفاهیم و معارف قرآنی

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بدون هنر مفاهیم و معارف قرآنی را نمی‌توان منتقل کرد و بدون رسانه این کار ناقص انجام خواهد شد.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین، محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست ظهر امروز که در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شد، ضمن تجلیل از خبرنگاران حاضر به مناسب گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: معاونت قرآن و عترت اهتمام دارد که دو مقوله هنر و رسانه را در فعالیت‌های خود داشته باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که بدون هنر مفاهیم و معارف قرآنی را نمی‌توان منتقل کرد و بدون رسانه این کار ناقص انجام خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: رسانه و هنر هر دو در کنار هم می‌توانند مفاهیم را انتقال دهند، این دو مبحث در حوزه معاونت قرآن و عترت از اولویت خاصی برخوردار هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: باید برای هنر و رسانه سرمایه‌گذاری انجام شود، همچنین متخصصانی در این زمینه تربیت شوند و آموزش‌های لازم را در کارگاه‌ها ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی عنوان کرد: اگر در مجموع فعالیت‌های قرآنی آموزشی وجود دارد یا از موسسات حمایت می‌شود، همچنین اجرای کارهای نمایشگاهی و هفته‌های قرآن و عترت، محور اصلی تمام این فعالیت‌ها فهم قرآن است و ما به سمت تخصصی شدن این موضوع پیشروی‌ می‌کنیم.

معاونت قرآن و عترت بیان داشت: تمام سعی ما در این است که متخصصانه در فهم قرآن از طریق رسانه و با زبان هنر برخورد کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاءالله در سال ۹۶ و ادامه کار دولت دوازدهم بتوانیم در رسیدن به این اهداف از پیش تعیین شده پیشرفت کنیم.

در بخش نهایی این جلسه خبرنگاران با طرح سوالاتی در باب بیمه تکمیلی فعالان قرآنی، استفاده بیشتر از ظرفیت‌های نمایشگاه قرآن به جای اینکه تبدیل به فروشگاه حجاب و عفاف شود، همکاری در ساخت فیلم‌های با محتوای قرآنی به انتقادات و ارائه پیشنهادات پرداختند‌./۹۶۶۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات