۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۱۶۷۰۳
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رسانه‌ها اخلاق‌مداری شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنند

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رسانه‌ها سبک زندگی توأم با اخلاق شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: به طور قطع خبرنگاران در هدایت افکار عمومی جامعه نقش موثری دارند.

وی افزود: امروز رسانه‌ها می‌توانند با الگوسازی و اندیشه پروری فکر و فرهنگ جامعه به سمت و سوی درستی هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رسالت بنیاد شهید مبنی بر توسعه فرهنگ ایثار و فداکاری، عنوان کرد: نباید تصور کنیم که ایثار و فداکاری صرفا برای خط مقدم در جبهه‌ها است بلکه هرکس هر کجا از حق خود برای دیگران گذشت دارند ایثار و فداکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه مطالعه زندگی‌نامه شهدا نشان از ایثار و فداکاری دارد، بیان داشت: همه شهدا از جمله شهدای رسانه سبک زندگی توام با اخلاق مداری و ایمان را داشتند که اگر ما بتوانیم چنین فرهنگی را به نسل آینده انتقال دهیم جامعه را از بسیاری آفات حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: بعد واقعه کربلا برخی در نقش رسانه با سخنرانی، مداحی و تعزیه داستان آن را به نسل‌های بعدی انتقال دادند بنابراین فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما ریشه در کربلا دارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: رهبر معظم انقلاب طی یکی از بیانات خود فرمودند «اگر همین نصف روز حادثه کربلا در طول 1400 سال چنین اثری برجای نهاده چرا فکر نکنیم که جنگ 8 ساله ما می‌تواند برای سال‌های متمادی منشأ اثر باشد» بنابراین اصحاب رسانه می‌تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات