۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۱۶۷۲۷
عضو جامعه روحانیت مبارز:

مصالح بهشت برین، اعمال خیر بندگان است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که برخی ها در پی حرام خواری هستند و به این روش از زندگی عادت کرده اند، گفت: بدترین افراد اینان هستند که مال دیگران را سرقت کرده و اینگونه زندگی خود را اداره می کنند.
حجت الاسلام محمدتقی عبدوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد تقی عبدوس، عضو جامعه روحانیت مبارز، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که برخی ها در پی حرام خواری هستند و به این روش از زندگی عادت کرده اند، گفت: بدترین افراد اینان هستند که مال دیگران را سرقت کرده و اینگونه زندگی شان را اداره می کنند.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) فرمودند بدترین مردان آنانی است که فعالیتی برای کسب روزی زندگی نکنند و زن و بچه شان نسبت به آن محتاج باشند یعنی زندگی اش تامین نباشد و برای کسب مال دست به حرامخواری بزند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که برترین عبادت این است که انسان با زحمت کشی خرج زندگی اش را تامین کند، اظهار کرد: البته افراد مختلف روزیشان متفاوت است و بر اساس بیان امام صادق(ع) برخی از مردم روزیشان در تجارت، برخی اسلحه و عده ای نیز در زیانشان است و گاهی انسان برای کسب روزی حتی باید به غربت برود.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که در جلد دوازدهم از کتاب وسائل الشیعه بر اساس بیان امام صادق(ع) آنانی که در خانه نشسته و به دنبال رزق و روزی نباشند دعایشان مستجاب نمی شود، ابراز کرد: برآورده کردن دعای چنین شخصی خلاف سنت خداوند است و همه باید بدانند که به دنبال کسب روزی رفتن قطعا ثواب برتری از زیارت دارد.

وی  با بیان این که بهشت حاصل اعمال خود انسان هاست، تصریح کرد: بنابرگفته رسول خدا(ص) عده ای در بهشت مشغول ساخت قصرهای بهشتی هستند که هنگامی که مصالح به آنان نرسد دست از کار می کشند و مصالح کار آنان از دنیا، یعنی همین اعمال صالح بندگان الهی می رسد و برای آخرت خوش باید توشه دنیایی خوبی را چید.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که دنیا و آخرت ارتباط نزدیک و ملموسی با یکدیگر دارند، خاطر نشان کرد: عملتان را تبدیل به عمل صالح کنید تا توشه اخروی خوبی داشته باشید و بدانید که سود خداوند متعال از هر بانکی بالاتر است.

حجت الاسلام عبدوس با بیان این که عمل خود را در این دنیا تبدیل به عمل صالح کنید و به دنبال لقمه حرام نباشید که وفا نکرده و پایداری و استمرار ندارد، از کسب رزق از راه حرام انتقاد کرد و افزود: اینانی که از راه حرام و خلاف وعده الهی مالی کسب می کنند بدترین نوع زندگی را داشته و سرانجام نیز رسوا می شوند.

وی با بیان این که امیر مومنان(ع) با ازدواج در سن 24 سالگی حتی فرشی برای زیرپاانداختن نداشتند اما به تدریج به جایی رسیدند که اگر درآمدشان را بین بنی هاشم تقسیم می کردند همه ثروتمند می شدند، بیان کرد: این درآمد حاصل و خروجی آن زحمت کشی و تلاش فراوان بر حفر قنات، باغبانی و انواع خدمت هایشان بود که این طرز از کسب رزق برای خانواده باید به عنوان الگویی در جامعه امروز و برای همه امت اسلامی به عنوان اسوه و الگویی باشد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات