۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۶۷۳۸
مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور:

وزارت ارشاد باید فرهنگ اسلامی ایرانی را به جامعه تزریق کند

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه وزارت ارشاد باید فرهنگ اسلامی ایرانی را به جامعه تزریق کند، گفت: آنچه سبب کوتاهی در مسائل فرهنگی می شود لجاجت های حزبی است.
حجت الاسلام عطایی وزارت ارشاد باید فرهنگ اسلامی ایرانی را به جامعه تزریق کند وزارت ارشاد باید فرهنگ اسلامی ایرانی را به جامعه تزریق کند

حجت الاسلام علیرضا عطایی، مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: فرهنگ، روش برخورد با تمام اشیا و اشخاص و حوادث اطراف ما است و سرتاسر زندگی بشر را پوشش می دهد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور تصریح کرد: در خصوص هر مسأله ای در زندگی بشر تا جایی که دین نظر قاطعی ارائه کرده است باید نظر اصیل و بی حاشیه دین پیاده شود.

وی ادامه داد: اگر در خصوص مسأله ای دین نظر مثبت و یا منفی ارائه نداده باشد باید عرف عقلا و دانشمندان جامعه رعایت شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می رود ترویج فرهنگ اسلامی را بیش از پیش در دستور کار خویش قرار دهد و با توجه به اینکه هجمه های دشمنان در دهه های اخیر به فرهنگ ملی و دینی ما روانه شده است باید در دولت دوازدهم سیستم دفاع در مقابل این هجمه ها تقویت شود.

حجت الاسلام عطایی بیان داشت: باید در فضای مجازی کانال های مختلف رصد شده و شبهات دینی و اخلاقی به محض شکل گیری با پاسخ مناسب همراه شود.

مدیر حوزه علمیه کنگاور تأکید کرد: تا امروز متاسفانه در قبال تهاجم فرهنگی غرب اقدام ابتکاری خاصی صورت نگرفته و ما شاهد تهاجمات جدیدی هستیم اما واکنش جدید و ابتکاری در پاسخ به این تهاجمات مشهود نیست.

وی یادآور شد: متأسفانه سبک زندگی مردم از وضعیت پوشش تا مدل ساخت خانه ها و پخت و پز و حتی روابط انسانها تغییر یافته و از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است.

حجت الاسلام عطایی اظهار داشت: در متدین و معتقد بودن مسؤولان تردیدی نیست و آنچه موجب کوتاهی در مسائل فرهنگی می شود لجاجت های حزبی است.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور عنوان داشت: جایگاه وزارت ارشاد نسبت به جامعه و حتی سایر وزارتخانه های باید به مثابه قلب نسبت به بدن باشد یعنی فرهنگ اسلامی ایرانی را به تمام جامعه و با روش های روز تزریق کند.

وی در پایان گفت: وزارت ارشاد زحمت هایی برای تعالی فرهنگ اسلامی ایرانی کشیده است اما نسبت به آنچه از این وزارتخانه انتظار می رود بسیار ناچیز است، ابزارهای گوناگونی در اختیار بشر قرار گرفته که می تواند زمینه های تهاجم فرهنگی را پدید آورد اما باید از این ابزار در راستای تزریق معارف و تدین و مدنیت به جامعه و بلکه به حارج از کشور بهره برد./۸۵۷۱/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات