۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۱۶۷۴۳
امام جمعه بندرعباس:

روایات وارده و معجزات، مبنای مکتب تشیع در بحث امامت است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: مبنای مکتب تشیع در بحث امامت بر دو موضوع روایات وارده و معجزات استوار است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در همایش بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) با استناد به کتاب« اثبات الهداه بالنصوص و المعجزات » اثر شیخ حر عاملی ترجمه آیت الله جنتی، گفت: مبنای مکتب تشیع در بحث امامت بر دو موضوع «روایات وارده» و «معجزات» استوار است.

وی با اشاره به برخی کرامات امامزاده سید محمد(ع) افزود: در ایران برای نخستین بار چنین برنامه ای با هدف معرفی این بزرگوار برگزار شده که باید در راستای معرفی و شناخت هرچه بیشتر مردم از ایشان تلاش شود.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به جایگاه امامزاده سید محمد(ع)، اشاره داشت و تصریح کرد: اسماعیل بن جعفر صادق(ع) و حضرت سید محمد بن علی نقی(ع)در بین فرزندان ائمه(ع) به گونه ای بودند که مردم بر این باور بودند که آنها به مقام امامت می رسند، اما با مرگ این دو امامزاده مشخص شده که این گونه که مردم تصور می کردند نبوده است.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: مردم فرض می کردند که امامزاده سید محمد(ع) امام دهم است و این نشان دهنده عظمت و فضیلت این امامزاده واجب التعظیم است.

وی با تاکید بر اینکه دست شیعه خالی نیست گفت: ما شیعیان سرمایه های معنوی فراوانی نظیر سید محمد(ع)، ابوالفضل(ع)، حضرت فاطمه(س) داریم.

 گفتنی است، همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای و شهرداری بندرعباس برگزار شد.

یادآور می شود، مرقد سید محمد در شهر بلد از توابع استان صلاح الدین در ۸۵ کیلومتری شمال بغداد است و امروز یکی از زیارتگاه های شیعیان است./851/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات