۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۷۴۶

چهلمین دوره مسابقات قرآن در مشهد برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی در رشته های مختلف برگزار شد.
چهلمین دوره مسابقات قرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان رضوی امروز در رشته های حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و ۵ جزء،  قرائت، ترتیل، همسرایی، همخوانی، اذان و دعاخوانی در مجتمع آموزشی شهید کامیاب برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از فرهیختگان و اهالی قرآن حضور داشتند، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هدف همه ائمه اطهار یکسان بوده است، اما اختلافشان با توجه به شرایط زمانی و مکانی هریک، عملکرد ایشان را متفاوت کرده است.

وی ادامه داد: اهالی قرآن باید پیشرو و الگو در عمل به قرآن باشند که در رفتارشان نمود داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان رضوی ابراز داشت: یکی از عوامل رسیدن به کمال پیروی از حق می باشد که انسان عاقل تابع حق است و تابع حق انسان کامل است یعنی سبک زندگی اسلامی و تمام حالاتش براساس حق و حقیقت است.
 
وی دومین عامل از عوامل کمال انسان را بندگی خالصانه دانست و عنوان کرد: انسان اگر بخواهد به قرب الهی برسد باید به آیه "و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون" توجه کند.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: کسی که حق عبادت را انجام دهد، خدا بیش از آرزویش به او اعطا می‌کند، انسان باید رفتارهایی در جامعه که شایسته یک مسلمان است انجام دهد تا توفیقات شامل حالش شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان رضوی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که می فرماید "منازل خود را با قرائت قرآن نورانی کنید"، ابراز داشت: خیر و برکات در خانه ای که قرآن خوانده می شود زیاد است، اهلش بی نیازند و دچار فقر و فلاکت نمی شوند.

وی در ادامه بیان داشت: در قرائت قرآنی که تدبیر نباشد، خیر و برکتی نیست.

گفتنی است در پایان از نفرات برتر هر رشته قرآنی تجلیل به عمل آمد./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات