۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۱۶۷۵۰
با معرفی نفرات برتر؛

مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز پایان یافت

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن سازمان اوقاف و امر خیریه با معرفی نفرات برگزیده و راه یافته به مرحله کشوری به کار خود پایان داد.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن اظهار داشت: 45 نفر از متسابقان (مسابقه دهندگان) چهلمین دوره مسابقات استانی قرانی اوقاف و امر خیریه به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: بیش از پنج هزار نفر از حافظان و قاریان قرآنی در مسابقات شهرستانی شرکت کرده بودند که از این تعداد یکهزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقیادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان مرحله استانی تعداد 600 نفر زیر 18 سال و بقیه بالای 18 سال بودند که در بخش دعاخوانی، ترتیل، قرائت، اذان، حفظ به مسابقه پرداختند.

حجت الاسلام مصائبی گفت: توجه به امور قرانی یکی از برنامه های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است که موجب رونق بیشتر و ارتقاء ویژه جایگاه امور قرآنی در جامعه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه نهضت سواد آموزی قرآنی یا همان همگانی کردن قرآن اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بحث موقوفات قرآنی در اسان در حد صفر است، افزود: کارهای خوبی حتی به صورت وقف های مشارکتی می توان انجام داد تا قرآن در تمام زندگی و خانواده ها ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: گسترش امور قرآنی در جامعه موجب کاهش بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی می شود.

گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور یک هزار نفر از برگزیدگان شهرستانی این دوره از مسابقات در تبریز برگزار و 45 نفر از شرکت کنندگان به مسابقات کشوری راه یافتند./۹۳۵/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات