۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۱۶۷۵۱
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد؛

راه اندازی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در آذربایجان شرقی

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از راه اندازی مرکز مجازی قرآن کریم در آذربایجان شرقی طی روز های آتی خبر داد.
قران

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، اظهار داشت: امروزه فعالیت های قرآنی  در کشور یک اقدام راهبردی است.

وی با بیان این که تنها راه محفوظ ماندن در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان و سعادت بشریت توسل به قرآن است، افزود: در برابر تهاجم وسیع شیطان چاره ای جز پناه بردن به قرآن کریم نیست، زیرا هر آنچه بشر برای دنیا و کمال خود نیاز داشته و پاسخ هر سوالی که نیاز دارد، در قرآن است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در آذربایجان شرقی، ادامه داد: یکی از ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه تربیت حافظان قرآن کریم است؛ بنابراین در راستای آموزش و حفظ قرآن کریم  در روزهای آتی مرکز مجازی قرآن کریم در استان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید در وقف مشارکتی سهیم باشند، تصریح کرد: سهم موقوفات قرآنی در مقایسه با سایر موقوفات محدود است، بنابراین برای ترویج و گسترش این امر، نیاز به حمایت های پایدار است.

وی متذکر شد: امروزه باید تمامی ملت درصدد آموزش قرآن باشند؛ چراکه پیاده سازی نظام های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خرده نظام های آن مبتنی بر مفاهیم عالیه قرآنی است.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: تردیدی نیست که هر مصیبت و صعوبتی که در حیات دنیوی خویش مشاهده و تجربه می‌کنیم، محصول دوری از نسخه شفابخش و سهل‌انگاری در عمل به آیات قرآن کریم است.

وی ادامه داد: بی‌تردید در روزگاری که هیجانات کاذب و مشکلات الوان و دشواری‌های متنوع، آدمی را از نیل به زیبایی‌های حقیقی بازداشته و موجبات یاس و ناامیدی انسان را فراهم می‌آورند، التجا و پناه به دامن پرخیر و برکت کلام وحی و آیات مشحون از امید و لبریز از حیات، چنان آرامشی را در وجود آدمی به وجود می‌آورد که با هیچ چیز دیگری قابل قیاس نیست.

جبارزاده گفت: مسئولان نظام باید حامی ارزش‌های دینی ازجمله فعالیت‌های قرآنی باشند و دولتمردان وظیفه پشتیبانی از امور قرآنی را در کنار سایر وظایف بر عهده دارند. عمل به دستورات دین و نشر معارف و جمال دین و حمایت از قرآن باید اولویت اول مقامات، صاحب‌منصبان و مدیران و رؤسای ادارات، نهادها و ارگان‌ها باشد.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: همه از عامی‌ترین مردم جامعه تا عالی‌ترین مسئولان کشور موظفیم برای تجلی زیبایی‌های قرآن و بازتاب آن در زندگی و جامعه تلاش کنیم. اکنون زمان آن است که فرهنگ پیشگیری از امراض روحی و جسمی را نهادینه کنیم، چراکه پیشگیری بهتر از درمان است.

چهلمین دوره مسابقات استانی قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با حضور یک هزار نفر از برگزیدگان شهرستانی این دوره از مسابقات در تبریز برگزار و 45 نفر از شرکت‌کنندگان به مسابقات کشوری راه یافتند./۹۳۵/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات