۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۱۶۷۹۷
امام جمعه کارون:

فرهنگ شهادت و روحیه انقلابی گری در جامعه تقویت شود

امام جمعه کارون گفت: دو مسأله مهم روحیه انقلابی گری و فرهنگ شهادت در میان مردم به ویژه جوانان همیشه مورد تاکید رهبری است؛ به همین دلیل این دو موضوع باید در جامعه تقویت شود.
خضیراوی امام جمعه کارون

حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به مقوله فرهنگ، اظهار داشت: ما در کشوری زندگی می کنیم که مذهب رسمی آن مذهب اهل بیت علیهم السلام بوده و کشوری انقلابی هستیم که نیاز به توجه بیشتری در مقوله فرهنگ است چرا که در این مقوله از جهان غرب و نظام سلطه آسیب های کمی ندیدیم.

امام جمعه کارون در ادامه بیان داشت: فعالان فرهنگی در راس آنان مسؤولان مربوطه و همچنین متخصصان دینی و نخبگان به مسئله نشر فرهنگ مکتب اهل بیت علیهم السلام توجه ویژه ای کنند و برای آن بها دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کارون خاطرنشان کرد: کشور ما با توجه به اینکه انقلابی است مورد هجمه دشمنان بدخواه نظام سلطه قرار گرفته و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های ویژه ای در صدد خنثی کردن این تهاجم فرهنگی دشمنان به کار گیرد.

حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به بیانات رهبری درباره روحیه انقلابی گری جوانان، ابراز داشت: رهبرمعظم انقلاب مکرر تاکید ویژه ای بر نگهداشتن روحیه انقلابی گری مردم به ویژه جوانان دارد و توصیه های فراوانی در این باره کردند که می طلبد مسؤولان مربوطه با تقویت فرهنگ انقلابی بودن در میان مردم و قشر جوان، این مطالبه رهبری و دلسوزان انقلاب را محقق کنند.

وی با تبیین دشمنی های نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همه می دانند که نظام سلطه و بدخواهان انقلاب اسلامی، دشمن سرسخت جمهوری اسلامی ایران در صدد ضربه زدن به انقلاب و ارزش های آن از قبیل فرهنگ شهادت و انقلابی بودن جوانان ما هستند و باید در میان جوانان مسائل فرهنگی همچون بصیرت افزایی تقویت شود.

امام جمعه کارون تصریح کرد: انتظار می رود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی دولت دوازدهم توجه ویژه ای به مقوله مهم فرهنگ چه عرصه های عمومی و هنری کند و با اینکه آسیب های فرهنگی فراوانی از دنیای غرب به ملت ما وارد شده، می طلبد که مسائل فرهنگی اسلامی تقویت شود.

حجت الاسلام خضیراوی در پایان گفت: فرهنگ شهادت و دفاع مقدس باید در جامعه به ویژه میان جوانان تقویت شود چرا که از این فرهنگ درس های زیادی مانند فداکاری و استقامت را یاد گرفتیم./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات