۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۶۸۳۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه ویژه مسؤولان به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه دغدغه داشته و دارند، گفت: مسؤولان فرهنگی باید همه توان خود را در جهت رفع دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ به کار گیرند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مجمع قرآنی این شهرستان، قرآن و مفاهیم الهی را بهترین هدایت گر برای جامعه اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی نیازمند بهره گیری از مفاهیم ناب قرآنی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی جامعه را از هر گونه انحراف و تباهی مصون خواهدداشت، افزود: امروز یکی از مهم ترین دلایل بروز معضلات و مشکلات اجتماعی فاصله گرفتن از مفاهیم ناب قرآنی است.

امام جمعه نکا، قرآن را کتابی هدایت گر و تعالی بخش برای بشریت معرفی کرد و با بیان این که اگر بشریت تنها در مسیری که قرآن و کلام الهی تعیین کرده اند گام بر می داشت امروز به سعادت ابدی دست پیدا می کرد، گفت: اما متأسفانه بشریت در لذت های دنیوی غرق شد و از این مفاهیم ناب فاصله گرفت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بشریت امروز در باتلاقی از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی گرفتار شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه برون رفت از این مشکلات و بحران های جهانی نیز انس و الفت با مفاهیم ناب قرآنی است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که انسان در سایه قرآن دنیا و  آخرت خود را تأمین و تضمین خواهد کرد، تصریح کرد: لذت های مادی زودگذر است و تنها موجب ایجاد فاصله میان انسان و مفاهیم دینی خواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که انسان در سایه مفاهیم دینی به بالاترین جایگاه ممکن دست پیدا خواهد کرد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز زندگی همه ما باید در مبنای مفاهیم قرآنی بگذرد، خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید بسترهای زیست قرآنی را در جامعه امروز نهادینه کنند چون انسان در سایه مفاهیم قرآنی به رشد و تعالی حقیقی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز همه توان دشمن برای از بین دین و ارزش های اسلامی در جامعه خلاصه شده است، افزود: امروز باید از همه ظرفیت های کشور به منظور گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه بهره گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بااشاره به این که فرهنگ دینی و قرآنی جامعه ما در معرض هجم های گسترده فرهنگی دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: نگاه انفعالی مسؤولان حوزه فرهنگی به هجمه های دشمن خطر بزرگی برای حفظ این مبانی است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه امروز هستیم، خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی نهضت امام خمینی(ره)، حکومت فاسد پهلوی اجاره رشد و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را نمی داد.

امام جمعه نکا بابیان این که به برکت انقلاب جامعه ما در مسیر قرآن و معارف اهل بیت(ع) قرار گرفت، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا این مفاهیم ناب که برکت تلاش های امام راحل، علما و بزرگان دینی به دست آمده به بهترین شیوه حفظ بماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره نسبت به گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در جامعه دغدغه داشته و دارند، گفت: مسؤولان فرهنگی باید همه توان خود را در جهت رفع دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ به کار گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران، قرآن را اساسی ترین کتاب و بنیادی ترین اصول زندگی مسلمانان خواند که معرف حیات بشری است و اظهار داشت: قرآن حیات بشری را به معنای واقعی خودش که جنبه عروج گونه برای انسان دارد، معرفی می کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انسان با قرآن موجب تقویت قدرت درونی انسان برای مقابله با انحراف ها و مشکلات خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی در همه بخش های زندگی ما نهادینه شود هر گونه اضطراب و تنش از انسان دور خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسان بدون مفاهیم قرآنی نمی تواند مسیر صحیح زندگی را طی کند، گفت: اگر می خواهیم تعالی و سعادت حقیقی را در زندگی خود تجربه کنیم باید مفاهیم ناب قرآنی در همه بخش های زندگی ما پررنگ باشد/۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات