۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۱۶۸۵۱

همایش امامزاده سیدمحمد در بندرعباس برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) فرزند امام هادی(ع) و عموی بزرگوار امام زمان(عج) با حضور تولیت حرم آن حضرت، جمعی از علما و اندیشمندان شیعه و اهل سنت، مسؤولان، خانواده های شهدا و اعضای کانون های مساجد در بندرعباس برگزار شد.
همایش همایش همایش همایش همایش

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، قرائت پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و خوشامدگویی دکتر علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از برنامه های آغازین این همایش است.
 
سخنرانی شیخ ابراهیمی از علمای برجسته اهل سنت استان هرمزگان در رابطه با جایگاه اهل بیت(ع) در بین مذاهب اسلامی، رونمایی از کتاب «ستاره دجیل»(زندگانی و کرامات عموی بزرگوار امام زمان(عج) و سید محمد فرزند امام هادی(ع) اثر علی اکبر مهدی پور از دیگر بخش های این رخداد فرهنگی معنوی است.
 
تجلیل از همسر شهید مدافع حرم«سید حمید تقوی» به همراه پخش کلیپی مربوط به مجاهدت های این شهید در شهر بلد عراق و بیان خاطره توسط همسر شهید راجع به ارتباط شهید با حرم امامزاده سید محمد(ع) بخش دیگر این همایش خواهد بود.
 
سخنرانی آیت الله دکتر عابدی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم به عنوان سخنران ویژه، سخنرانی آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، سخنرانی دکتر رئوفی معاون استاندار هرمزگان از دیگر بخش هاست.
 
تجلیل از خانواده های چهار تن از شهدای حادثه تروریستی سامرا، تجلیل از فعالان کارگاه های ساخت چهار درب حرم مطهر امامیین عسکریین، تبادل تفاهم نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان با چهار کارگاه ساخت درب های حرم امامزاده سید محمد(ع) در شهر هستبندی، روستای کردر رضوی و شهرستان های رودان و بندرعباس از برنامه های پایانی این همایش است.
 
همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) که به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، استانداری هرمزگان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای و شهرداری بندرعباس برگزار می شود، برای بهره مند شدن مردم در شهرهای مختلف به صورت زنده از صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به روی آنتن خواهد رفت.

 

پرداختن همزمان به دو موضوع تکریم امامزادگان و تجلیل از شهدا ابتکاری خلاقانه است

 همسر سردار شهید سید حمید تقوی فر، از تلفیق دو امر مهم «تکریم از امامزاده سید محمد(ع)» و «تجلیل از شهدا» به عنوان ابتکاری خلاقانه و بدیع یاد کرد و گفت: پرداختن به این دو موضوع از نیازهای کلیدی امروز جامعه است.

پروین مرادی همسر سدار شهید مدافع حرم سید حمید تقوی فر در همایش بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع)، ضمن ابراز خرسندی از دعوت شدنش به این همایش، با اشاره به سخن گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.
 
وی به فرازی دیگر از بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) اشاره کرد که فرمودند: «شهدا، امامزادگان عشقند»، تصریح کرد: همایش امروز ابتکاری زیبا و بدیع است که به دو موضوع مهم تکریم امامزاده سید محمد(ع) و تجلیل از شهدا توامان پرداخته است.
 
سرکار خانم مرادی به نقل خاطره ای از ارتباط شهید تقوی فر با امامزاده سید محمد(ع) پرداخت و افزود: پس از شهادت ایشان به زیارت امامزاده سید محمد(ع) در منطقه دجیل شهر بلد کشور عراق مشرف شدیم که یکی از خدام امامزاده در دیدار با ما گفت که شب قبل از شهادت سید حمید در عالم رویا دیده است که دو شخصیت در بلد به شهادت رسیده اند که یکی از آن شخصیت ها، ایرانی بوده است.
 
وی با بیان اینکه این خواب را خادمی دیده که مرتب با امامزاده واجب التظیم مانوس است و امیدوارم این خواب رویای صادقه باشد، گفت: خداوند به همه خدمتگزاران اسلام و مسلمین جزای خیر عطا فرماید.

اهل سنت همواره با دیده احترام به اماکن متبرکه می نگرد

شیخ ابراهیمی عالم برجسته اهل سنت استان هرمزگان، هجرت امامزادگان را نتیجه ظلم حکام زمانه دانست و گفت: اهل سنت نسبت به جایگاه اهل بیت(ع) واقف است و همواره با دیده احترام به اماکن متبرکه می نگرد.

وی بر روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و محضر رهبر عزیز انقلاب آیت الله العظمی الامام خامنه ای(حفظه الله) که آینه تمام نمای بنیانگذار انقلاب هستند درود فرستاد و عنوان کرد: امروز استکبار جهانی با درایت های حکیمانه رهبر انقلاب مبهوت و مایوس گشته است.
 

عالم برجسته اهل سنت استان هرمزگان در ادامه با قرائت شعری از امام شافعی، تصریح کرد: جامعه اهل سنت با همه وجود خود اهل بیت رسول خدا(ص) را دوست دارند و خاندان پیامبر(ص) در بین تسنن دارای جایگاهی بس رفیع هستند.
 
شیخ ابراهیمی با ذکر این نکته که کتب اهل سنت مملو از مناقب اهل بیت(ع) است، افزود: محبت اهل بیت(ع) از مسائل بسیار مهم مذاهب اسلامی است، به گونه ای که از نشانه های ایمان محسوب می شود.
 
وی با اشاره به آیه تطهیر، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه شریفه می فرماید: «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت ویطهرکم تطهیرا؛ خداوند فقط می خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد». مراد این آیه 5 تن آل عبا متشکل از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
 
این عالم اهل سنت با استناد به احادیث و روایات، گفت: کسی که با دوستی و محبت آل محمد(ص) از دنیا برود در حقیقت شهید از دنیا رفته است. محبت اهل بیت پیامبر(ص) بر همگان واجب است و اگر کسی بر این موضوع اعتقاد نداشته باشد از جامعه اسلامی خارج شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی ریشه مودت اهل بیت(ع) در ایران اسلامی پرداخت و اذعان کرد: محبت ایرانیان نسبت به اهل بیت رسول گرامی اسلام(ص) زبانزد از افتخارات همه ماست.
 
ابراهیمی تعلق خاطر مردم مسلمان ایران به خاندان رسول مکرم اسلام(ص) را نشات گرفته از دو عامل دانست و یادآور شد: یکی از عوامل اصول و اعتقادات اسلامی است که بر آیات قرآن، روایات و احادیث متکی است نظیر «آیه تطهیر» و دیگری نیز مظلومیت اهل بیت(ع) است که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) آغاز و اوج آن در کربلا  اتفاق افتاد و پس از آن نیز ادامه پیدا کرد.
 
وی هجرت امامزادگان از زادگاه خود را ظلم حکام زمانه برشمرد و افزود: اما امروز بقعه های این امامزادگان برای همگان برکت و رحمت است و اهل سنت به جایگاه اهل بیت(ع) واقف و آگاه است و همواره با دیده احترام به اماکن متبرکه می نگرد.

ایجاد شور معنوی با راه اندازی کارگاه ساخت درب های حرم در هرمزگان

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این همایش با بیان اینکه تجلیل از مفاخری چون امامزادگان پیش زمینه ای دارد و آن ایجاد ثبات روحی و معنوی در مُلک و ملکوت است، عنوان کرد: در دل این نگاه که باید مفاخر در حوزه های معنوی و ملی مورد تکریم قرار گیرند، یک حس مثبت توام با معنویت وجود دارد.
 
وی با یادآوری اینکه شخصیت های ارزشمندی در حوزه دینی و مبانی اعتقادی ما وجود دارد که در راس همه آنها وجود مبارک رسول گرامی اسلام(ص) است، افزود: پیامبر اسلام(ص)، الگویی نمونه برای همه بشریت و همه نسل هاست.
 
درویش نژاد ادامه داد: در ذیل فیض وجودی پیامبر رحمت و مهربانی(ص)، ائمه اطهار(ع) و امامزادگانی هستند که تکریم آن بزرگواران نیاز به دلیل ندارد و اصل بر احترام و تعظیم است و ما با بزرگداشت آنها، خود را به دریا وصل می کنیم.
 
وی با اشاره به افتخار میزبانی استان هرمزگان از کارگاه های ساخت چهار درب از حرم امامیین عسکریین و چهار درب از حرم امامزاده سید محمد(ع) فرزند امام هادی(ع) و عموی امام زمان(عج)، گفت: مردم استان هرمزگان چه شیعه و چه اهل سنت نسبت به جایگاه رفیع اهل بیت(ع) ارادت خاصی دارند و راه اندازی کارگاه های ساخت درب های حرم اهل بیت(ع) شور معنوی خاصی را در منطقه بوجود آورده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، نتیجه و برآیند تکریم بزرگان دینی را دستیابی به آرامش برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با تکریم شخصیت های بزرگ دینی، گامی در مسیر نهادینه سازی و تعمیق فرهنگ معنوی در جامعه برداشته شود.
 
وی ضمن قدردانی از همه دستگاه هایی که در برگزاری این همایش تعامل داشتند، اذعان کرد: امروز هرمزگان با برگزاری هفت دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، شش دوره اعزام جوانان به همایش سفیران ولایت، همایش کریم اهل بیت(ع) و ... از استان های پیشگام در راستای کاهش دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ به شمار می رود.  

همایش امامزاده سید محمد(ع) ترویج شعائر و روشی برای مبارزه با شبهات است

علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از بزرگداشت امامزاده سید محمد(ع) به عنوان تکریم امام زمان(عج) نام برد و گفت: این همایش ترویج شعائر و بهترین روش برای مبارزه با شبهه افکنی دشمنان اسلام است.

وی افزود: حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) در منطقه دجیل شهر بلد برای نخستین بار توسط عز الدوله دیلمی در قرن چهارم هجری و سپس به همت شاه اسماعیل صفوی مرمت و بازسازی شد.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان به ساخت چهار درب از حرم امامیین عسکریین در هرمزگان اشاره کرد و افزود: تقبل ساخت چهار درب از حرم امامزاده سید محمد(ع) یکی دیگر از افتخارات مردم ولایتمدار این خطه از ایران اسلامی است.
 
رئوفی ادامه داد: برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) در راستای معرفی شخصیت و کرامات این بزرگوار جهت آشنایی آحاد مردم صورت به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات و با مشارکت دبیرخانه کانون های مساجد، استانداری و ... گرفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به هجمه های فرهنگی و القاء شبهات نسبت به مسائل دینی و اعتقادی در فضای مجازی، تصریح کرد: امروز قریب به 56 میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می کنند و هر روز نیز شاهد تولید و پخش کلیپ ها و مطالبی علیه مقدسات نظیر بقاع متبرکه، امامزادگان، موضوع حج و ... در این فضا هستیم و گاهی عده ای نیز ندانسته در نشر این مطالب همراهی می کنند.
 
معاون استاندار هرمزگان هدف دشمن از این حرکت حساب شده را سخره گرفتن اعتقادات دینی مردم برشمرد و به نقل خاطره ای از دوران مدیرتش بر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پرداخت و بیان کرد: در دهه 80 ستاد بازسازی عتبات عالیات در بقاع متبرکه مستقر بود و شبی در امامزاده سید مظفر(ع) بودیم که خانمی وارد شد و 12 النگوی طلای خود را قیچی و برای حرم امام حسین(ع) نذر کرد.
 
وی با ذکر این نکته که مردم ما این گونه برای اهل بیت(ع) هزینه می کنند، گفت: بازسازی عتبات عالیات که با همکاری دولت و ملت عراق و شیعیان سراسر دنیا انجام می شود موجبات اشتغال برای بسیاری از جوانان ایرانی و عراقی را فراهم می سازد.

اهدا پرچم حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع)به هرمزگانی ها

پرچم حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) توسط تولیت آستان مقدس حرم آن حضرت به مردم بندرعباس اهدا شد.

 همزمان با برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع)، پرچم حرم مطهر آن حضرت توسط تولیت آستان مقدس آن بزرگوار به رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان تقدیم شد.
 
در این رخداد فرهنگی معنوی همچنین از خانواده سردار شهید سید حمید تقوی فر از شهدای مدافع حرم تجلیل و از کتاب «ستاره دجیل» نیز رونمایی شد.
 
این همایش با حضور 450 نفر از جوانان نخبه کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان هرمزگان، علمای شیعه و اهل سنت، مسئولان و خانواده های شهدا در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد./
۸۵۱/ت303/ب1

ارسال نظرات