۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۱۶۹۳۰
رییس اداره قرآنی اوقاف خراسان شمالی:

خبرنگاران در نوک پیکان جنگ نرم با دشمنان قرار دارند

رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: خبرنگاران همواره در نوک پیکان جنگ نرم با دشمن قرار داشته و با هدف کاهش آسیب‌پذیری این رسالت خطیر را با تلاش مضاعف به دوش کشیده‌اند.
خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری رسا در استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه اهالی رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند الگویی صادق برای مردم جامعه باشند.

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید کوشش کنند اخبار و اطلاعاتی که در اختیار عموم می‌گذارند صحیح، دقیق و معتبر باشد، اضافه کرد: در جامعه امروز نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بسیار مهم و تأثیرگذار است؛ به‌گونه‌ای که مقابله با تهاجم فرهنگی و خنثی‌سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان به‌واسطه خبرنگاران صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا تصریح کرد: خبرنگاران همواره در نوک پیکان جنگ نرم با دشمن قرار داشته و با هدف کاهش آسیب‌پذیری این رسالت خطیر را با تلاش مضاعف به دوش کشیده‌اند.

وی خبرنگاری را حرفه‌ای مقدس و شرافتمندانه دانست و خاطرنشان کرد: تلاش فعالان عرصه خبر که لحظه‌لحظه‌های زندگی خود را صرف انتشار اخبار درست و دقیق می‌کنند شایسته تجلیل بوده و انتخاب روزی به‌عنوان روز خبرنگار بیانگر ارزش و اهمیت این حرفه در جامعه است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه حضور در این عرصه تنها با عشق ممکن است، اظهار کرد: اصل کار رسانه باید بیدار و روشن کردن مردم باشد که در این راستا ضروری است نیت پاک بوده و از دروغ، تهمت و افترا پرهیز شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاری شغل مقدسی است، اضافه کرد: خبرنگار دارای مسؤولیت خطیری بوده و این شغل مقدس با هیچ رسالت دیگر قابل مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام صالحی نیا افزود: از آنجا که مسؤولیت یک خبرنگار انعکاس مشکلات و دردهای مردم است این وظیفه مهم یک امانت الهی محسوب می‌شود که خبرنگار باید در حفظ و نگهداری و انتقال آن نهایت کوشش را داشته باشد.

وی اظهار کرد: خبرنگار نقش واسطه مردم با مسؤولان و بالعکس را ایفا می‌کند و جالب آنجا است که اگرچه بیان مشکلات مردم کار روزانه خبرنگاران است؛ اما در هنگام بازگو کردن مشکلات خود گویی دچار فراموشی شده و حاضر نیستند زحمات خود را به بهایی بفروشند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا یاد شهدای خبرنگار را گرامی داشت و گفت: از آنجا که نقش یک خبرنگار همچون چشم و گوش رسانه و مردم است؛ چه‌بسا جان خود را همچون شهید صارمی در این راه مقدس و حین انجام وظیفه فدا کنند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خاتمه اظهار داشت: از خصوصیات یک خبرنگار خوب می‌توان به حق‌طلبی، نگاه موشکافانه و سرعت و تلاش برای جذب مخاطب اشاره کرد.

هادی رحیمی کوهستان، مدیر خبرگزاری رسا در خراسان شمالی هم در این دیدار با یادآوری انتظارات اهالی رسانه از مسؤولان دستگاه های مختلف، گفت: مسؤولان باید با بالا بردن ظرفیت انتقادپذیری و سعه صدر خود، خبرنگاران را در انجام مسؤولیت یاری کنند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات