۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۶۹۴۸

همایش نکوداشت مقام خبرنگار در تبریز برگزار شد

همزمان با ۱۷ مرداد؛ همایش نکوداشت مقام خبرنگار به همت خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد.
خبرنگاران تبریز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدصادق پورمهدی، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امروز در همایش نکوداشت مقام خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها زبان گویا و چشم بینای جامعه هستند.

وی با بیان این‌که توسعه بدون توجه و همکاری مدیران دستگاه ها به شأن و جایگاه رسانه و خبرنگاران محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند با رصد مشکلات و کاستی‌ها موجود، در کنار انعکاس نقاط ضعف، به تبیین نقاط قوت و عملکردهای مثبت دستگاه ها نیز توجه داشته باشند.

پورمهدی با اشاره به این‌که فاصله بین نقد و انتقاد نازکتر از مو است، تصریح کرد: نقد رسانه ها نباید باعث دلسردی افراد شود، انتظار داریم آستانه تحمل مدیران دستگاه ها افزایش یابد و رسانه ها را یار و همراه خود بدانند، البته رسانه ها نیز باید در کنار دیدن نقاط سیاه، نقاط سفید را نیز بیان کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر انصاف و صداقت در انعکاس اخبار گفت: اگر در بیان مسائل حقیقت‌گویی اصل قرار گیرد و منصفانه نسبت به مسائل نگریسته شود، قطعا راهکارهای خوبی برای رفع مشکلات نیز ارایه می شود و نقاط ضعف به تدریج به نقاط قوت تبدیل خواهند شد.

بنابر این گزارش، در این همایش که با اجرای دو گروه موسیقی سنتی و پاپ همراه بود، از محمد عزیزی راد، مولف کتاب 'تاریخ مطبوعات آذربایجان در دوره رضاخان' تجلیل شد، همچنین بخش پایانی این همایش به تریبون آزاد خبرنگاران اختصاص داشت که جمعی از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب رسانه و مطبوعات مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

گفتنی است، در این مراسم به قید قرعه به اصحاب رسانه استان هدایایی به رسم یادبود و همچنین اسکان 5 نفر از خبرنگاران به همراه خانواده به مدت سه روز در هتل‌های طرف قرارداد خانه کارگر در مشهد، شمال و شیراز اهدا شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات