۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۱۶۹۵۲

تجلیل دبیر اتاق تبلیغ خراسان از خبرگزاری رسا

دبیر اتاق تبلیغ خراسان به مناسبت روز خبرنگار از مجموعه خبرگزاری رسا به سبب پوشش مناسب اخبار علما، مراجع تقلید و حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد.
خبر

حجت الاسلام محمد هادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به مناسبت روز خبرنگار گفت: دقت، سرعت و صداقت ارکان مهمی در انتقال و انتشار اخبار است که باید مورد توجه یک خبرنگار و رسانه قرار بگیرد.

وی افزود: دقت مهم است چرا که خبر باید با صحت بدون کم و کسری منتقل شود و سرعت هم لازمه تاثیرگذاری خبر است و نیز صداقت هم  که راستی و درستی در انتشار خبر از جهت تطابق با واقع می باشد.

می توان به خبرگزاری رسا اعتماد کرد

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: متاسفانه بعضی از خبرگزاری ها در اطلاع رسانی در برخی حوزه ها، این اولویت ها را لحاظ نمی کنند و موضوعات مهم  نیز گاهی اوقات کار نمی شود درعوض موضوعات غیر مهم یا دست چندم که آنقدر لزومی در انعکاس آن احساس نیاز نمی شود همجا به کثرت کار می شود.

حجت الاسلام مشیری گفت: خبرگزاری رسا بحمدالله و المنه توانسته اولویت ها را رعایت کند و اعتماد خوبی جلب کند چرا که ضمن دقت با صداقت و سرعت خبر را منتقل می کند.

وی افزود: می شود به خبرگزاری رسا اعتماد کرد و منبع خبر خود قرار دهیم.

حجت الاسلام مشیری بیان کرد: سرعت در انتقال اخبار و دغدغه های رهبری، مراجع و علما قابل قبول است پرداختن به دغدغه علما و بزرگان در مسائل پیرامون حوزه و اجتماع کار خیلی ارزشمندی است که تقریبا اگر نگوئیم بی نظیر است حداقل کم نظیر است.

لزوم بلد شدن رسا و انتقال دغدغه ها و رهنمودهای علما به مردم

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: کاری که لازم است رسا انجام دهد بلد شدن در بین مردم و اجتماع است چون اگر چه خبرگزاری های مطرحی در بین مردم وجود دارد اما اکثر کارهای آنها در حوزه دغدغه علما و مراجع نیست و نسبت به این موضوع بی تفاوتند و به هر مسئله ای که اولویت هم نیست می پردازند.

وی افزود: بنابراین ممکن است مردم که از سوی اینگونه رسانه ها تغذیه می شوند فکر کنند علما نسبت به مشکلات آنها و معضلات جامعه بی تفاوت هستند در حالی که برای فقر، فساد اجتماعی و اداری، فساد بانکی، حقوق های نجومی، معیشت مردم حرف و رهنمود دارند.

وی ادامه داد: تنها در صورتی اخبار مراجع را همه خبرگزاری ها پخش می کنند که یک مسأله سیاسی یا اعلام موضعی صورت بگیرد که به یک جناح یا شخص سیاسی بر بخورد. اما غیر این مورد را همه پوشش نمی دهند و آن انعکاس اخبار مسائل سیاسی را پیدا نمی کند.

حجت الاسلام مشیری گفت: اما رسا که هدفمند در این مسیر انتقال اخبار علما و طرح دغدغه های ایشان قدم بر می دارد آنچنان که باید شناخته شده نیست البته در حوزه که شناخته شده است اما باز هم جای کار دارد. باید رسا اخبار خود را با دیگر رسانه ها به اشتراک بگذارد و با تبادل با آن ها تاثیر گذاری بیشتری را در جامعه دنبال کند و بهتر است تبلیغاتی هم برای معرفی بیش از پیش خود در فضای جامعه در نظر بگیرد.

تقدیر از خبرگزاری رسا

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: در کل از مجموعه خبرگزاری رسا تقدیر و تشکر داریم در سال های اخیر انصافا اخبار خوبی منتشر کردند و خود ما نیز همیشه برای اطلاع از اخبار رسا را دنبال می کنیم.

وی افزود: روی هم رفته در روز حداقل دوبار به سایت خبرگزاری رسا سر می زنیم و به عنوان یک خبرگزاری مطمئن چک می کنیم و از طریق آن بیانات و دغدغه های علما مراجع و بزرگان را مطلع می شویم.

تحلیل علمی اخبار

حجت الاسلام مشیری در پایان گفت: اگر رسا در خلال انتشار اخبار به جمع آوری آمار آسیب ها در حوزه های اجتماعی و دغدغه های این بخش بپردازد و نظرات علما را جمع آوری کند و این اهتمامی که داشته را جدی تر پیگیری کند بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: یعنی غیر از انتشار اخبار، بخش تحلیل علمی ومناسب را پیگیری کند و اطلاعات را به طلاب و روحانیون برساند به نوعی خط دهی کند تا در سطح جامعه مطرح شود و در ارتباط  روحانیان با جامعه این معضلات پیگیری و آسیب زدایی شود./933/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات