۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۹۷۹
آیت الله صدیقی:

فقر و تنگدستی جامعه نشانه بی کفایتی مدیران است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فقر موجود در کشور ننگ دولت ها است، گفت: فقر و تنگدستی جامعه دلیلی بر بی کفایتی مدیران و مسؤولان است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه سه شنبه، 17 مردادماه، در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد در حال اجراست، با تأکید بر اینکه اگر می خواهید از مزرعه زندگیتان حاصلی برداشت و میوه های شیرین عاید شما شود، باید به فکر زمین مناسب باشید، خاطرنشان کرد: اگر زمین زندگیتان استعداد و قابلیت آباد شدن را داشت، در آن بذر خوب بپاشید تا حاصل مناسب برداشت کنید.

وی خانواده پاک و الهی را همچون درخت پاک و تنومند دانست و افزود: درخت مثمر و تنومند، ریشه دار است؛ کسانی که دم از انقلاب زدند و ریشه دار نبودند تا به قدرت رسیدند، اصل و گذشته خود را فراموش کردند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به توصیه امیر مؤمنان(ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه کارگزاران خود را از خانواده پاک و صالح انتخاب کن، تصریح کرد: این نکته ای کلیدی و اساسی است که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد؛ در قضاوت حلال زادگی مهمترین شرط است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه تنها ریشه دار بودن ملاک برتری و رشد و پویایی نیست، خاطرنشان کرد: ساقه ای که از ریشه برمی خیزد باید خود نیز رو به رشد و بالندگی باشد؛ اگر فردی ریشه دار بود اما وارد میدان عمل نشد، به رشد و بالندگی نخواهد رسید.

وی به تشریح مهمترین ویژگی های یک انسان صالح و مورد تأیید الهی پرداخت و با تأکید بر اینکه اگر کسی این ویژگی ها را داشته باشد، الگویی برای دیگران قرار می گیرد، اظهار کرد: در اسلام خوش قولی یک اصل است چراکه بدقولی شیعه و مسلمانان را بدنام می کند؛ به یقین کسی که به وعده هایش عمل نمی کند، ایمان ندارد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه انسان باید نسبت به اعضای خانواده خود نظر تربیتی داشته باشد، تصریح کرد: انسان صالح از خانواده خود غافل نمی شود؛ خانواده و اهل آن باید مایه دعای خیر شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان الهی در همه شرایط خدا را می بیند؛ ابراز کرد: به یقین آدمی که خدا را فراموش کند، ظلم می کند، از مملکت فروشی باکی ندارد و کار نکرده حقوق نجومی دریافت می کند.

وی با اشاره به این جمله شهید بهشتی که فرموردند: در اسلام به تو چه و به من چه جایگاهی ندارد بلکه همه مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: همه مسؤول خون شهدا و شجره طیبه ولایت هستیم و فردای قیامت نسبت به وظیفه ای که بر دوشمان بوده باید پاسخگو باشیم.

آیت الله صدیقی، ولایت پذیری را یکی دیگر از ویژگی های انسان صالح برشمرد و افزود: امروز ولایت فقیه احیای قرآن ناطق است؛ به یقین حرکت در مسیر ولایت راهگشای همه مشکلات فراروی جامعه خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط با خدا زمانی مقبول واقع می شود که انسان به فکر خلق خدا باشد، تصریح کرد: فقر موجود در کشور ننگ دولت ها است؛ به یقین فقر و تنگدستی جامعه دلیلی بر بی کفایتی مدیران و مسؤولان خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه در آیه 132 سوره مبارکه طاها خداوند دستور می دهد که اهل خانه را به نماز امر کند و در این راه پایدار باش، اظهار کرد: اهتمام به عبادت و ارتباط با خداوند و خلق خدا در خانواده از ضرورتهای شکل گیری خانه آباد است./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات