۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۱۶۹۹۹
امام جمعه موقت اهواز:

برائت از مشرکان سرلوحه مناسک حج ابراهیمی باشد

امام جمعه موقت اهواز گفت: حجاج بیت الله الحرام، عمل برائت از مشرکان را در سرلوحه اعمال و مناسک حج ابراهیمی خود قرار دهند و به این روحیه استکبار ستیزی توجه ویژه ای کنند.
حاجتی

حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، ابراز داشت: حج یک فریضه الهی بی بدیل و بی نظیر در سطح جهان اسلام به شمار می آید که ابعاد مختلفی از لحاظ سیاسی، معنوی و اجتماعی در امت اسلامی دارد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهمیت حج از دیدگاه حضرت علی(ع) امام اول شیعیان، اظهار داشت: حضرت علی(ع) حج را بسیار حائز اهمیت می دانست و در این رابطه فرمودند که حج بقای دین را تضمین و نگه می دارد و در جایی دیگر می فرماید حج علم و پرچم اسلام است.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه با تبیین موسم حج از منظر امام صادق(ع)، بیان داشت: از امام صادق(ع) پیشوای شیعیان جهان و رییس مذهب تشیع نقل است که می فرماید: «لا یزال الدین قائما ما قامت الکعبه»؛ یعنی اینکه این دین تا زمانی برپا خواهد بود که کعبه برپا است که این روایت نشان دهنده اهمیت حج از دیدگاه معصومین علیهم السلام می باشد.

وی درباره کنگره عظیم حج و اهمیت آن از دیدگاه امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام راحل که مرجع فکری انقلابیون جهان و امت اسلامی بود در رابطه با حج ابراهیمی فرمود که بزرگترین درد و مشکل جوامع امروزی این است که بسیاری از فلسفه وجود احکام الهی را درک نکردند و در جایی دیگر آمده است که حضرت امام(ره) حج را یک قیام می دانستند اما در حقیقت حج هنوز در حد آن جایگاه اصلی که اسلام به آن نظر دارد، مورد توجه قرار نگرفته است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: حجاج بیت الله الحرام دقت کنند که حج به تمام معنا یک عبادت است که با تبری و تولی صورت می گیرد؛ یعنی هم عشق و محبت به خداوند یگانه و متعال وهم برائت جستن از مشرکان و کفار است

حجت الاسلام حاجتی در ادامه افزود: حجاج بیت الله الحرام به ویژه حجاج ایرانی که با صلاحدید قوای سه گانه و تاکیدات رهبری عظیم الشان بر حفظ امنیت حجاج امسال عازم حج ابراهیمی شدند، دقت کنند که این عبادت بزرگ را قدر بدانند و به تمام معنا اعمال این فریضه الهی را انجام دهند.

وی درباره موضوع اعمال حج به ویژه برائت از مشرکان از سوی حجاج بیت الله الحرام، بیان داشت: در کنگره عظیم حج، قطعا حجاج باید برائت از مشرکان و کفار را در سرلوحه اعمال خود قرار دهند و به این مقوله مهم که روحیه استکبار ستیزی مسلمانان را در حج نشان می دهد، توجه ویژه ای کنند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به ضرورت تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام از سوی عربستان و آل سعود، گفت: همانطور که مسؤولان مربوطه حج ابراهیمی و رهبر معظم انقلاب فرمودند آل سعود بداند که موظف و مسؤول تامین امنیت حجاج بیت الله الحرام است و باید تمامی حجاج در آرامش و امنیت کامل اعمال حج خود را به جای آورند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات