۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۱۷۰۳۳
بیست و دوم مردادماه؛

همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل۲ در تبریز برگزار‌ می شود

چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل۲ به همت سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی و خانه آزادگان تبریز برگزار خواهد شد.
بازگشت آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابولفضل هادی، دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل2 امروز در نشست خبری مشترک با فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل دو با حضور خانواده‎ای اسرا و آزادگان از 30 استان کشور 22 مرداد به میزبانی تبریز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
وی با بیان این‌که سه همایش قبلی آزادگان موصل2 در شهرهای مشهد، اهواز و اصفهان طی سال های 1387، 1390 و 1393 برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اردوگاه موصل2 که بیشتر اسرای ایرانی در بند آن را رزمندگان شرکت کننده در عملیات خیبر تشکیل می دادند، به نام اردوگاه خیبری ها شهرت یافته بود.
هادی با بیان این‌که حدود شش هزار اسیر ایرانی در اردوگاه موصل2 نگهداری می شد، گفت: این همایش سه روزه با حضور آزادگان، اسرا و خانواده‎های مکرم اسرای جنگ از 30 استان کشور برگزار خواهد شد و حدود یک هزار و 787 نفر تاکنون در سامانه‎ همایش نام‌نویسی کرده‎اند.
دبیر چهارمین همایش ملی آزادگان اردوگاه موصل2 با بیان این‌که افتتاحیه‎ همایش 21 مرداد ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، گفت: همزمان با این مراسم از سرود ملی آزادگان، تمبر ویژه و چند کتاب حوزه تاریخ شفاهی مربوط به خاطرات اسرای جنگ در تبریز رونمایی خواهد شد. 
وی با اشاره به این‌که تجدید میثاق با شهدا و تجدید دیدار آزادگان، گرامیداشت یاد و خاطره‎ رزمندگان جنگ تحمیلی، معرفی توانمندی‎های و جنبه‎های فرهنگی، صنعتی و تاریخی استان از جمله اهداف همایش است، گفت: آزادگان خاطراتی ارزشمند از حقایق دوران دفاع مقدس دارند که اگر گردآوری و تدوین شوند، بسیار برای آینده راهگشا خواهد بود.
هادی بازدید از مناطق گردشگری استان، حضور در مزار شهدای مرزی جلفا و بازار تاریخی تبریز را از دیگر برنامه‎‏های این گردهمایی برشمرد و گفت: هدف دیگر همایش ترغیب دیدار آزادگان با یکدیگر بوده و حتی سالانه چند بار آزادگان بدون برگزاری هیچ همایشی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و خاطره‌گویی و دیدار دارند.
گفتنی است، در ادامه این نشست خبری سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی به تشریح اهداف و برنامه های خانه آزادگان تبریز پرداخت و برگزاری این همایش را فرصتی برای تجدید دیدار آزادگان سراسر کشور عنوان کرد./935/پ
۲۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات