۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۰۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

خبرنگاران آرامش را به جامعه هدیه دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه همه اصحاب رسانه وظیفه دارند که این مهم را به انجام برسانند که در این میان اقتصاد مقامتی بسیار مهم است.
دشتکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در نشست خبری صبح امروز با اشاره به اهمیت خبر رسانی و خبرنگاری و تبریک این روز اظهار داشت: آن چه که در نظام آفرینش و نظام توحیدی و نظام اسلامی به ویژه در مکتب تشیع وجود دارد این است که انسان زندگی خود را دارای هدف قرار دهد و هدف آفرینش و نظام توحیدی و مکتب تشیع سعادت مادی و معنوی انسان است و انسان باید خود را بر اساس چارچوب و شاکله ای که کتب آسمانی و قرآن مطرح کرده است تطبیق بدهد و حرکت کند و در اصول اساسی شاکله حرکت انسان آن چیزی که محور  برای حرکت انسان است عزت و عظمت خود انسان است که برای خود قائل می شود.

وی افزود: هر چیزی که در جامعه بایستی آن را به دست آورد در مکتب تشیع که اصول متعددی دارد مهمترین مساله ایثار و شهادت است که در این عرصه شهید صارمی به عنوان اسوه و نمونه مطرح است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: در جامعه ای که به ایثار و شهادت بی توجهی بکنند آن جامعه رو به نزول و افول خواهد رفت و اگر در جامعه ای می بینیم که ایثار زیر پا گذاشته شده است آن جامعه به دلیل دور ماندن از ارزش ها و افول از اصول به دست خود آن قوم از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: امروز در برخی از اصول اساسی جایگاه انسان رو به افول است و طبیعی است که انحراف و انحطاط جامعه را فرا گیرد و حقوق این جامعه از بین خواهد رفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: خداوند قرآن در سوره محمد می فرماید که انسان را در برهه عمل و علم و مجاهدت و خبررسانی آزمایش می کنیم.

وی ادامه داد: اخباری که سکون را به جامعه هدیه می کند و مصداق امر به معروف و نهی از منکر است، مطلوب است و ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اهمیت ویژه داشته باشد.

حجت الاسلا دشتکی افزود: با هر دیدگاهی که داشته باشیم ماده و معنا باید با یکدیگر همراه باشند و قرآن یکی از ملاک ها را ایجاد سکون و آرامش می داند و در مقابل جوامعی که با قران ارتباطی ندارند ویژگی خبرنگار و خبرنگاران این است که جنجال به پا کند و این جنجال سبب دیده شدن خبرنگار و خبر در جامعه شود.

وی خاطرنشان کرد: غوغا سالاران در همه جوامع حقوق افراد به یغما می برند و در جامع دینی تلاش بر این است که افراد به حقوق خود برسند.

حجت الاسلام دشتکی گفت: یکی از وظایف خبرنگان ترویج ایثار و شهادت در جامعه ایت و جامعه را به سوی رشد و تعالی حرکت داده و جامعه را از انحطاط مصون کنیم.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار داشت: یکی از مهمترین اصول رهبری در جامعه اسلامی توجه به سبک زندگی اسلامی است و در این مینه یکی از مهمترین ویژگی ها برای خبرنگاران صداقت و حق گویی است و در مقابل آنچه مقابل حقیقت است در برابر آن بایستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: برای تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه همه اصحاب رسانه وظیفه دارند که این مهم را به انجام برسانند که در این میان اقتصاد مقامتی بسیار مهم است که در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت سلامت اجنتماعی در جامعه اظهار داشت: در حوزه فرهنگ دینی محوریت با مردم است و اجرا و برگزاری بر عهده مردم است و بعد از مدیریت مردمی نهادهای دولتی کنار رفته و در شکل مدیریت برنامه ها ورود خواهند کرد.

حجت الاسلام دشتکی در پایان گفت: اعتکاف از رویش های فرهنگ دینی در نظام اسلامی است که نیازمند زیرساخت های مناسب خود است و مساجد برای این امر ایجاد نشده اند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات