۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۷۰۴۷
آیت الله خاتمی:

تفکر غربی، مهمترین خاستگاه آسیب های اجتماعی است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا ارزشهای غربی در پوشش اسلام به خورد خانواده های ایرانی داده شود، گفت: به یقین تفکر غربی و غرب گرایی، مهمترین خاستگاه آسیبهای اجتماعی است.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت ‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، ظهر امروز، در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که در شهرکرد در حال اجراست، با تأکید بر اینکه برای اسلامی شدن یک جامعه 3 عنصر اساسی ضرورت دارد، گفت: نخستین عنصر قانون است؛ قانون باید اسلامی باشد چراکه برترین قانون، قانون خدا است.

وی حاکمان دینی و مسلمان را دومین عنصر مورد نیاز برای اسلامی شدن جامعه بیان کرد و ادامه داد: مهندسی دین در عرصه حکومت به این شکل است که در مرحله نخست پیامبر اکرم(ص)، سپس امیر مؤمنان(ع)، آنگاه امامان معصوم و در عصر غیبت ولایت فقیه است که در رأس حکومت دینی قرار دارد.

آیت الله خاتمی، نقش آحاد جامعه در اسلامی شدن جامعه را غیرقابل انکار بیان کرد و گفت: به حمدالله دو عنصر نخست در کشور به برکت خون شهدا به خوبی شکل گرفته است اما باید قبول کنیم در عنصر سوم توفیق بسیار نداشته ایم.

وی مطرح کردن سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را دلیلی بر بی توجهی جامعه به این مسأله مهم دانست و گفت:‌ البته این به آن معنا نیست که جامعه بی دین است؛ به لطف الهی جامعه دین دار است و نشانه دین داری جامعه هم در شب های قدر، اعتکاف، ایام عاشورا و ماه رمضان به خوبی قابل مشاهده است.

امام جمعه موقت تهران، اسلامی شدن خانواده ها را از ارکان جامعه اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: به یقین جامعه متشکل از خانواده ها است، اگر خانواده دینی شود، جامعه نیز اسلامی خواهد شد و اگر در این عرصه ناموفق باشیم، به یقین جامعه نیز از دست خواهد رفت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دشمن همه هدف خود را معطوف به انحراف خانواده ها کرده است، افزود: دشمن با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی به دنبال آن است که سبک زندگی غربی در بین خانواده های ایرانی نهادینه و فراگیر شود و این بزرگترین زنگ خطر است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است تا ارزشهای غربی در پوشش اسلام به خورد خانواده های ایرانی داده شود، ابراز کرد: به یقین تفکر غربی و غرب گرایی، مهمترین خاستگاه آسیبهای اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی جامعه، شرایط حساسی است تا جایی که می توان از آن به میدان جنگ تعبیر کرد، افزود: جنگ سخت هشت ساله به پایان رسید، در حال حاضر در وسط میدان جنگ نرم هستیم و دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است که از این طریق ضربه بزند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی که دشمن همه توان خود را در راستای تهاجم فرهنگی به کار گرفته است، عمل به نسخه شفابخش اسلام در عرصه خانواده و در شرایط کنونی راهگشاست.

وی با بیان اینکه اگر نسخه شفابخش اسلام را نفهمیم و یا آنکه به این نسخه شفابخش عمل نکنیم، به یقین آسیب خواهیم دید، اظهار کرد: توصیه مدام ما به مسؤولان این است که آیین نامه اسلام به زوجهای جوان آموزش داده شود تا آنها نسبت به وظایف قانونی و اخلاقی خود در خانواده قبل از تشکیل زندگی مشترک آگاه شوند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متأسفانه همه آموزشهای لازم در زمینه های مختلف به زوجهای جوان قبل از ازدواج داده می شود الا نیازهای دینی آنها، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است آنچه در دین در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی آمده عین نیاز انسان است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد./9457/پ202/ب1

ارسال نظرات