۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۰۵۱
آیت الله سعیدی:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر غیرت جامعه دینی را دوچندان می کند

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر راهبرد پالایش جامعه از گناه و بازگشت به اخلاق اسلامی است، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر بر غیرت جامعه دینی می افزاید.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر ابزار پالایش جامعه از آفت گناه و بازگشت به اخلاق اسلامی است، گفت:  امر به معروف و نهی از منکر سیره ائمه معصوم(ع) است و بهترین الگو و روش برای انجام این فریضه انسان ساز پیروی از سیره اهل بیت(ع) و تمسک به آیات قرآن کریم است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: همه فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید منطبق با شرع مقدس باشد تا خدای ناکرده قدمی و قلمی خارج از محدوده شرع برداشته نشود و باید همواره در انجام این فریضه واجب، اعتدال در عمل و دلسوزی در دعوت رعایت شود تا این دعوت بتواند زمینه ساز بازگشت به سوی معروف شود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: باید در زمینه انجام این فریضه جانب احتیاط رعایت شود و بدون سهل انگاری باید با منکرات برخورد شده و زمینه بازگشت فرد فراهم شود زیرا همان گونه که سخت گیری در زمینه دعوت به معروف ناپسند است، سهل انگاری در زمینه انجام آن نیز از سوی خداوند مورد نهی قرار گرفته است.

وی افزود: در باب انجام  امر به معروف و نهی از منکر، آمران باید دو نکته را مهم را مد نظر داشته باشد اول اینکه امر به معروف و نهی از منکرتاثیر گزار باشد و خروجی آن در متن عمومی جامعه پدیدار شود و ثانیا اقدامات آنها همان گونه که بیان شد باید در چارچوب شرع و اوامر الهی باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: خروجی اصلی در امر به معروف و نهی از منکر این است که غیرت دینی یک جامعه را افزایش می دهد و در جامعه ای که این فریضه در حال انجام باشد جرم جنایت و گناه به حداقل می رسد و چنین جامعه ای می تواند در مسیر یک جامعه قرآنی باشد زیرا در جامعه ای که این فریضه اجرا نمی شود آن جامعه دیر یا زود در اثر تبعات و پیامد های گناه دچار عذاب و گرفتاری خواهد شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به این که آمران معروف باید در رسالت خود جدی باشند، یادآور شد: دولت و مجلس باید حمایت کافی را از آمران معروف داشته باشند تا آنها با حمایت های مردمی و حمایت مسؤولان با جدیت و به دور از یأس و ناامیدی رسالت خود را به درستی انجام دهند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات