۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۱۷۰۵۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم:

احیای امر به معروف یک رسالت همگانی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به این که احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تنها به واسطه یک نهاد ممکن نیست، گفت: رسالت نهادهای مختلف در زمینه احیای امر به معروف یک رسالت و وظیفه همگانی است.
امر به معروف حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم امروز در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با آیت الله سعیدی با اشاره به این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب همگانی است، گفت: باید تمامی نهادها در احیای این فریضه واجب و فراموش شده مشارکت و همکاری داشته باشند زیرا وظیفه امر به معروف یک وظیفه همگانی است و اختصاص به یک دستگاه و نهاد اجرایی خاص ندارد.

وی با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی از تمامی ظریفت های موجود اعم از هیأت های مذهبی، مبلغان و تشکل های مردمی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر استفاده می کند، گفت: در این زمینه، جلسات متعددی با اقشار مختلف برگزار شده است که می تواند به همگانی شدن احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با تأکید بر این که برای ثمر بخش بودن فعالیت آمران باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به صورت مستمر از سوی نهادهای مختلف در سطح شهر و جامعه در جریان باشد، گفت: در این زمینه با هیأت های مذهبی هماهنگی صورت گرفته و این نهادها به صورت مستمر در مراسم مذهبی و برنامه های خود تبلیغ این فریضه واجب را در اولویت خود قرار داده اند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به برنامه های اجرا شده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر در استان قم تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی در هفته امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی است که در مرداد ماه انجام می شود.

وی افزود: باید از ظرفیت های دستگاه های دولتی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه تلاش می کند تا این مسأله را هر چه زودتر به مرحله عمل برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: مشارکت همگانی اثر بخشی عمومی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه بیشتر کرده و باید دقت کرد که در کنار نهادهای احیا کننده این فریضه، خانواده ها مهم ترین نقش را در زمینه انجام و تعلیم این سنت پسندیده الهی به فرزندان و اعضای خانواده خود دارد./968/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات