۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۱۷۰۶۵
در دیدار هیات مدیره خانه مطبوعات قم مطرح شد؛

تاکید تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت بر پیگیری مشکلات اصحاب رسانه

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خواستار پیگیری جدی مشکلات خبرنگاران از سوی دستگاه های ذیربط شد.
آیت الله سعیدی،امام جمعه قم  آیت الله کعبی و آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به این که خانه مطبوعات یکی مهم ترین نهادهای متولی امور خبرنگاران است و بر این اساس رسالت مهمی را برعهده دارد، گفت: باید تعامل خانه مطبوعات با فرهنگ ارشاد مطلوب باشد و در این زمینه هر کدام به خوبی به وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان این که خانه مطبوعات باید پیگیر مشکلات خبرنگاران باشد و بسترهای لازم در این زمینه را فراهم کند، افزود: رسالت خانه مطبوعات تنها پیگیری مشکلات نیست بلکه این نهاد باید مروج فرهنگ دینی و متولی آموزش به خبرنگاران نیز باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که دستگاه های مختلف اجرایی در سطح استان قم باید با خبرنگاران همکاری خوبی داشته باشند، تصریح کرد: باید در این زمینه حوزه های فعالیت به خوبی مشخص شود زیرا اگر این حوزه های رفتاری مشخص شود در تعامل مشکلی ایجاد نخواهد شد و رابطه خبرنگاران و دستگاه های اجرایی حالت باج دهی و باج گیری به خود نخواهد گرفت بلکه تعامل آنها با یکدیگر یک تعامل سازنده خواهد بود.

آیت الله سعیدی با بیان این که قم خاستگاه انقلاب اسلامی و حرم اهل بیت(ع) است، گفت: خبرنگاران این شهر باید در عرصه های مختلف برای خبرنگاران سایر نقاط کشور الگو باشند و باید دقت کرد که نگرش نسبت به استان قم با سایر شهرها به عنوان مرکز علوم اهل بیت(ع) متفاوت است.

وی با تاکید بر این که امکان ضعف ساختاری اساسنامه خانه مطبوعات وجود دارد، تصریح کرد: باید تامین بودجه و تهیه تجهیزات مورد نیاز دنبال شده و بانک اطلاعاتی خبرنگاران استان تهییه شود تا به این ترتیب خدمت رسانی بهتری به خبرنگاران و اعضای خانه مطبوعات صورت گیرد.

امام جمعه قم اظهار کرد: خانه مطبوعات باید مرجع نخست رسیدگی به شکایات رسانه‌‌ای باشد تا در رسیدگی به شکایات افراد و مجموعه‌های مختلف جایگاه رسانه‌ها و اصحاب رسانه حفظ شود.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی تشنج را دوست ندارد، گفت: مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان قم تمایلی به وجود تشنج ندارند چرا که قم خاستگاه انقلاب و مروج علوم و معارف دینی است و اگر اتفاقی رخ دهد بازتاب گسترده‌ای دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: همانگونه که مدیران و کارکنان آستان مقدس حضرت معصومه(س) با وجود نگرش ها و عقاید مختلف، اقدام به ابراز این عقاید در محل خدمت خود نمی کنند و صادقانه مشغول خدمت رسانی به زائران هستند، خبرنگاران نیز به همین ترتیب باید در عرصه معنوی به مردم خدمت رسانی داشته و از ابراز عقاید در حیطه کاری خود پرهیز کنند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات