۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۱۷۰۷۲
حجت‌الاسلام ربانی:

پیامدهای بدگمانی زوجین در زندگی مشترک

کارشناس مبانی فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ظن و بد گمانی همسران به یکدیگر را اساس فروریختن نظام خانواده توصیف کرد.
حجت الاسلام سید جعفر ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جعفر ربانی امروز در آیین بیان احکام آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح احکام فرزند آوری از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم در بیانی بندگان حقیقی را مؤمنانی می‌داند که از خداوند متعال طلب فرزند صالح دارند.

کارشناس مبانی فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش مهم خانواده در ایجاد امنیت اجتماعی افزود: آن دسته از بندگانی که صاحب خانواده و فرزندانی هستند اگر در ساحت کنش‌های برخی از حدود و ثغور اجتماعی اسلام عدول کرده و متعرض به حریم و کرامت دیگران باشند عقوبت اخروی سخت‌تری نسبت به سایر مؤمنان در انتظارشان خواهد بود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که اگر کسی از حدود اجتماعی عدول کند و متعرض خانواده و نفوس مؤمنان دیگر شود شرع مقدس اسلام برای او سخت‌ترین مجازات دنیوی و اخروی را تعیین کرده است، ابراز داشت: طلاق در بیان قرآن کریم رفتاری مبقوض و ناپسند است.

وی ادامه داد: طلاق بر اساس مبانی اسلام رفتاری شرعی؛ اما رفتاری مغضوب عندالله است، برخی از روایات فرموده‌اند که طلاق خشم خداوند متعال را به دنبال دارد.

حجت‌الاسلام ربانی در ادامه به بررسی آثار بدگمانی همسران به یکدیگر در نظام خانواده پرداخت و گفت: این الگوی از ظن و گمان همسران به یکدیگر اساس فرو ریختن نظام خانواده است.

وی ادامه داد: خانواده از نگاه شرع مقدس اسلام باید از آنچه که زمینه سست شدن اساس نظام خانواده است صیانت شود تا نظام خانواده استوار و پابرجا بماند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که ازدواج بهنگام از منظر شرع مقدس اسلام مستحب مؤکد است، اظهار داشت: سریع ازدواج کردن جوانان موضوعی است که از سوی شرع مقدس اسلام همواره مورد تأکید بوده است؛ بر این اساس در روایات پایین آوردن سن ازدواج مستحب مؤکد توصیف‌شده است.

حجت‌الاسلام ربانی ادامه داد: دختران امت اسلام توجه داشته باشند که در روایت تصریح‌شده است که مستحب است هر چه زودتر بانوان امت اسلام ازدواج کنند؛ بر این اساس تحصیل و کسب اعتبارت اجتماعی نباید دلیل مجرد زیستن دختران جوان باشد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات