۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۱۷۰۸۳
آیت الله جوادی آملی:

نظام و انقلاب به بركت خون‌های پاك شهدا استوار است

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی یکی از آثار شهادت و ایثار رزمندگان را حفظ نظام اسلامی دانست و گفت: یقینا این نظام و انقلاب به بركت خون‌های پاك شهدا استوار می‌ماند.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای هیأت رزمندگان اسلام، خانواده معظم شهدا و اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با حضور در شهرستان دماوند با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان داشت: قرآن كریم وقتی بخواهد به بعضی از امور اهمیت بدهد به آنها سوگند یاد می‌كند، مانند اینکه به عمر پیغمبر قسم می‌خورد و می‌فرماید: ﴿لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفی‏ سَكْرَتِهِمْ یعْمَهُونَ﴾ یعنی وجود مبارك حضرت رسول(ص) به جایی رسیده است كه خداوند به عمر او قسم می‌خورد، و یا در جایی دیگر خداوند به قلم قسم می‌خورد تا جامعه ما را به علم و معارف الهی دعوت كند، به كتاب قسم می‌خورد، به مسطور و مكتوب قسم می‌خورد ﴿ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یسْطُرُونَ﴾.

وی افزود: در جریان جهاد و مبارزه نیز، ذات اقدس الهی قسم‌های فراوانی یاد می‌كند و می فرماید ﴿وَ الْعادِیاتِ ضَبْحاً ٭ فَالْمُورِیاتِ قَدْحاً ٭ فَالْمُغیراتِ صُبْحاً ٭ فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعاً ٭ فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً﴾؛ به این اسب‌های در میدان جنگ قسم! قسم به آن جرقّه‌هایی كه پیدا می‌شود قسم به آن گرد و خاك‌هایی كه در میدان نبرد بر می خیزد قسم به آن فداکاری که رزمنده‌ها در میدان جنگ می‌كنند این نشان می‌دهد آن‌كه شهید در راه حق است، جانباز در راه حق است، مبارز در راه حق است، فداكار در راه حق است كار او نه تنها مقبول خدای سبحان است و نه تنها خدای سبحان به او اجر و به بازماندگانش صبر عطا می‌كند بلكه به او سوگند یاد می‌كند تا جامعه را به این امر تشویق كند.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: بنابراین شما بزرگواران خدا را شاكر باشید كه وظیفه‌تان را انجام دادید و مطمئن باشید آثار این ایثار و شهادت و رزمندگی، یقیناً حفظ نظام اسلامی است چون در قرآن كریم فرمود: ﴿وَ لَنْ یتِرَكُمْ أَعْمالَكُمْ﴾ چون شما تلاش كردید، خون دادید، جان دادید، جانبازی کردید، فرمود ﴿فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَكُمْ وَ لَنْ یتِرَكُمْ أَعْمالَكُمْ﴾ خدای سبحان شما را پیروز می‌كند برای اینكه ﴿لَنْ یتِرَكُمْ أَعْمالَكُمْ﴾ كار كردید، تلاش كردید، جانبازی كردید، لذا شما یقیناً پیروزید، لذا مطمئن باشید كه این نظام و انقلاب به بركت خون‌های پاك شهدا استوار می‌ماند.

وی با اشاره به سخنان حضرت زینب كبری(س) در مجلس شام، تصریح کرد: زینب كبرا(س) در مجلس شام سوگند یاد كرد و فرمود قسم به خدا ما پیروزیم! با اینكه ایشان را به عنوان اسیر آورده بودند فرمود هیچ وقت نمی‌توانید نام ما را از بین ببرید و ما را به فراموشی بسپارید. در جلوی دروازه شام، كسی خواست به حضرت سجاد(ع) طعنی بزند، به ایشان گفت در این صحنه و پیكار چه كسی پیروز شد؟ حضرت فرمود ما، بعد فرمود اگر خواستی بفهمی چه كسی پیروز شد موقع نماز اذان و اقامه بگو و ببین نام چه كسی را می‌بری، ما رفتیم نام پیغمبر را زنده كردیم، اسلام را زنده كردیم، قرآن را زنده كردیم، اهل بیت را زنده كردیم و برگشتیم./۱۳۲۳/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات