۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۱۸۶
وزیر صنعت:

استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد کشور نیازمند مدیریت منسجم است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های منحصر به فرد در کشور باید به به صورت ۲۴ ساعت و در ۳۶۵ روز در اختیار مشتریان قرار گیرد که تحقق این مهم نیازمند مدیریت منسجم است.
نعمت زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با حضور وزير صنعت معدن و تجارت در مجتمع كشتي سازي و صنايع فراساحل ايزوايكو حوضهاي خشك نوسازي و تعميرات شركت صنايع كشتي سازي عظيم و  گستر هرمز به ابعاد ٤٧٥ در٨٠ در ١٤/٥و ٣٧٥در٨٠ در١٤/٥متر به عنوان بزرگترين ظرفيت پذيرش كشتي هاي اقيانوس پيما و دكل هاي حفاري دريائي افتتاح شد.

مجمدرضا نعمت زاده در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: در این سفر مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفت کش من را همراهی می کنتد تا بتوانیم با بررسی ظرفیت های ایزوایکو، سفارشات جدید به این مجموعه را تعریف کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه اظهار داشت: برای ساخت این دو حوض 88 میلیون دلار به صورت ارز و 750 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته مشکلاتی به دلیل تحریم ها به وجود آمده بود و توافقات انجام شده با تاخیر مواجه شده و چهره ای را نسبت به کشتی رانی جمعوری به خوبی نتوانستیم ادا کنیم بنابراین مشتریان ترجیح می دادند تعمیرات و ساخت کشتی های خود را به شرکت های خارج از کشور بسپارند.
 
نعمت زاده ادامه داد: اما امروزه با توجه به سیاست های مقام معظم رهبری به کرات بر حمایت از صنایع تاکید فرمودند همچنین دولت و مجلس نیز توجه ویژه ای به قانون حمایت از صنایع دریایی معطوف کرده اند مصمم شده اند از تمامی ظرفیتهای داخلی استفاده کنند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد یکی از دکل های حفاری هستیم که حدود یک ماه است که وارد حوضچه شماره یک شده و تعمیرات آن نیز آغاز شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: کشتی نیز در ورودی حوضچه شماره ۲ آماده است و ظرف دو سه روزآبگیری خواهد شد و امروز این حوضچه شروع شد و اماده تعمیرات اساسی می شود.

وی ادامه داد:تعمیرات در این حوضچه ها اغاز خواهیم کرد البته باید به سمت ساخت نیز برویم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: ظرفیت های منحصر به فرد در کشور باید به بصورت ۲۴ ساعت و در ۳۶۵ روز در اختیار مشتریان قرار گیرد و تحقق این مهم نیازمند مدیریت منسجم است.
 

نعمت زاده گفت: حدود یک ماه پیش شرکت مشترکی را توسط ایدرو و شرکت کشتیرانی جهموری اسلامی شرکت نفتکش ایجاد کردیم شاید شرکت کشتی سازی و یا تعمیرکننده بین المللی نیز به این جمع ملحق شود. سعی کردیم به جای تفرقه باهم جمع شویم و با درکنار هم قرار دادن امکانات صنعتی و خدماتی حداکثر استقاده را کنیم.

وی بیان داشت: هیچ کدام از این واحد ها دولتی نیستند این دو شرکت بزرگ، بزرگترین کشتی ها را دارند ساخت کشتی های کوچک و متوسط در حال انجام است و کار تعمیرات متعلق یه بخش خصوصی واقعی است .
نعمت زاده.گفت: این دو شرکت از شرکت هایی هستند که به نحوی وابسته به صندوق ها و شرکت های خصوصی هستند ولی دستگاه های دولتی نیز سهامی در این شرکت ها دارند./۸۵۱/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات