۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۷۲۰۸
آیت الله حیدری:

جوانگرایی در دستور کار دولت باشد/ تنها نسخه شفابخش مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است

نماینده خبرگان، اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه شفا بخش مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی دانست و بر تولید و تکیه و اعتماد به نیروهای داخلی تاکید کرد.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم و اولویت هایی که این دولت باید در دستور کار خود قرار دهد، گفت: از مهم ترین دغدغه های مردم که دولت دوازدهم باید آن را سرلوحه کار قرار دهد اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است که رهبر انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

وی افزود: اگر دولت دوازدهم اقتصاد مقاومتی را آنگونه که رهبر معظم انقلاب تعریف کردند و مردم انتظار دارند اجرا کند می توان از تنگناهای موجود عبور کرد، با اجرای اقتصاد مقاومتی تحریم های آمریکا و دشمنان بی اثر خواهد شد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که تنها نسخه شفا بخش مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی بدون توجه به تولید و تکیه و اعتماد به نیروهای داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان تحقق پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: جوانگرایی باید به عنوان یک اصل در مسائل مختلف دولت حاکمیت داشته باشد و از نیروهای جوان باید استفاده کنند، همچنین همت اصلی دولت باید بر حل مشکلات جوانان در زمینه اشتغال، ازدواج، تحصیل و فرزند آوری آنان باشد.

آیت الله حیدری یکی از مشکلات عمده جوانان امروز را مسأله فرزند آوری دانست و ابراز داشت: امروزه جوانان به دلیل ترس از وضعیت زندگی دیر ازدواج می کنند و پس از ازدواج هم برنامه ای برای فرزند آوری ندارند و یا این که به فرزندان کم اکتفا می کنند، در حالی که شعار فرزند کمتر غلط بوده و آینده کشور را در معرض بحران جدی پیری قرار می دهد؛ دولت باید به گونه ای کار کند تا مشکلات جوانان حل شود.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل گسترده دولت با کشورهای جهان عنوان کرد: اگر مساله عزت، مصلحت و حکمت که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند عملی شود دولت می تواند تعامل گسترده ای با دنیا داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دولت غیر از رژیم صهیونیستی و کشورهایی که می خواهند بر جمهوری اسلامی سلطه داشته باشند خط قرمزی برای تعامل ندارند، تعامل با رژیم صهیونیستی هرگز وجود نخواهد داشت چون رژیمی ظالم و جعلی است، مادامی که کشورهای دیگر حالت سلطه گری داشته باشند باید مقابله کرد و اگر بخواهیم در کشورهای دیگر ذوب شویم خلاف عزت، حکمت و مصلحت است./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات