۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۱۷۳۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

 ۶۰۰  مبلغ حوزوی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که این استان هم اکنون نیازمند بیش از هزار روحانی مستقر برای پوشش تبلیغی تمام روستاهای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت است، گفت: تعداد مبلغان حوزوی حدود ۶۰۰ نفر است.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع فعالان فرهنگی، دینی و تبلیغی استان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از برکات انقلاب در طول سالیان متمادی است که همواره توانسته به نقش ارزنده خود در تعمیق معارف اسلامی در جامعه به بهتری شکل عمل کند.
وی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی هم اکنون نیازمند بیش از هزار روحانی مستقر برای پوشش تبلیغی تمام روستاهای بالای 800 نفر جمعیتش است، گفت: تنها 106 روحانی مستقر با سازمان تبلیغات اسلامی در استان همکاری دارند و تعداد مبلغان حوزوی حدود 600 نفر است، با این اوصاف نمی توان به صورت کامل تمام نقاط استان را پوشش داد.
حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که استان به نسبت جمعیش نزدیک به 4 میلیونی خود با کمبود شدید روحانی و مبلغ حوزوی مواجه است، گفت: این سازمان با نهادها، کانون‌ها و تشکل‌های مختلف تبلیغی و دینی در ارتباط است تا بتواند به رسالت خود عمل کند، البته در این میان دیگر نهادهای متولی فرهنگ جامعه نیز وظایف خاص خود را دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 680 موسسه و خانه قرآنی وابسته به تبلیغات اسلامی در استان فعالیت دارد، گفت: 6 مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان فعال است که به دنبال گسترش و افزایش تعداد این مدارس در دیگر شهرهای استان هستیم، معتقدیم این مدارس زمینه‌ای برای حضور دانش آموزان برای تحصیل در حوزه های علمیه هستند.
وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی رسالت سنگین ترویج اخلاق دینی میان آحاد جامعه را برعهده دارد، تصریح کرد: دفاع از اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی به وسیله مقابله با توطئه‌های دشمنان، تکفیر و عرفان‌های نوظهور از دیگر رسالت‌ها و وظایف تبلیغات اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد متولیان فرهنگی در کشور گفت: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه بایستی هماهنگی و وحدت‌نظر میان نهادهای متولی فرهنگ جامعه حاکم شود./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات