۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۱۷۳۱۳
چند خبر کوتاه سیاسی؛

عزت و اقتدار ایران اسلامی ثمره از جان گذشتگی شهداست

عزت و اقتدار ایران اسلامی ثمره از جان گذشتگی شهداست، روحانی روز ملی سنگاپور را تبریک گفت و تسلیت لاریجانی به مناسبت درگذشت حاج شیخ علی اصغر مروارید عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن روحانی رییس‌جمهور در پیامی فرارسیدن روز ملی جمهوری سنگاپور را به رییس‌جمهور و مردم سنگاپور تبریک گفت.

متن پیام روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای تونی کنگ یام

رییس جمهوری سنگاپور

فرا رسیدن روز ملی جمهوری سنگاپور را به جنابعالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می گویم.

امیدوارم در تداوم مناسبات خوب دو کشور، با تلاشهای متقابل، شاهد توسعه روزافزون روابط و تعمیق مناسبات دوستانه در کلیه زمینه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی باشیم.

سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و سربلندی مردم سنگاپور را آرزومندم.

لاریجانی درگذشت حاج شیخ علی اصغر مروارید را تسلیت گفت

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی اصغر مروارید را تسلیت گفت، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت یار دیرین انقلاب و خطیب توانمند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ علی اصغر مروارید موجب تاسف و تاثر گردید.

آن روحانی جلیل القدر با سخنرانی های پرشور و به یادماندنی نقش ارزشمندی در حرکت انقلابی مبارزان داشتند که خاطرات آن درتاریخ انقلاب به یادگار مانده است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به روحانیت محترم و بیت مکرم ایشان، برای آن مرحوم رحمت و علودرجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت میکنم.

یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه برگزار می شود

سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با اعلام خبر برگزاری یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، امشب(پنج شنبه) همزمان با نماز مغرب و عشا در حسینیه عاشقان ثارالله  کرمان، گفت: در این یادواره جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری و استانی، خانواده های معظم شهدا، سران طوایف منطقه  و آحاد مختف مردم  قدرشناس حضور خواهند داشت.

وی در ادامه پیرامون نقش شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه درحفظ و ارتقای امنیت پایدار منطقه، اظهار کرد : امنیتی که امروز در منطقه جنوب شرق از آن برخورداریم  مرهون جانفشانی و از خود گذشتگی رزمندگان وخون شهدا ،بویژه شهدای اطلاعات است.

مارانی تشییع پیکر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس، رونمایی از 7 کتاب و تمبر یادبود مراسم را از جمله برنامه های یادواره شهدای اطلاعات این قرارگاه عنوان و اضافه کرد: شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مربوط به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان می باشند.

لاریجانی حوادث تروریستی اخیر پاکستان را محکوم کرد/ ضرورت همکاری همه کشورها برای مبارزه با تروریسم

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجالس پاکستان حوادث تروریستی اخیر در این کشور را محکوم کرد و با مصیبت‌دیدگان این وقایع ابراز همدردی کرد.

جناب آقای سردار ایاز صادق و آقای میان رضا ربانی

رؤسای محترم مجالس ملی جمهوری اسلامی و  سنای پاکستان

سلام علیکم

با تأسف فراوان خبر انفجارهای تروریستی در مرز پاکستان و افغانستان و در شهر لاهور را دریافت کردم.

اینجانب ضمن محکوم نمودن این حوادث تروریستی، از درگاه خداوند متعال برای جان‌باختگان مغفرت الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می‌نمایم.

وقوع این حوادث تروریستی بار دیگر خطر جدی گروه‌های تروریستی را به عنوان تهدیدی بر امنیت و ثبات منطقه و جهان را بر همگان یادآور  می سازد و ضرورت همکاری همه کشورها را برای مبارزه همه‌جانبه با این پدیده شوم به اثبات می‌سازد.

فرصت را مغتنم شمرده بار دیگر تأکید می‌نمایم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان ترور، برای مبارزه با این خطر مشترک در کنار برادران همسایه خود در جمهوری اسلامی پاکستان ایستاده است.

سردار فروتن: عزت و اقتدار ایران اسلامی ثمره از جان گذشتگی شهداست

سردار ابوالقاسم فروتن رئیس حوزه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح که به منظور حضور در یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به کرمان سفر کرده  است، پیرامون نقش و جایگاه شهدا بویژه شهدای اطلاعات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حفظ و ارتقای امنیت پایدارکشور، عنوان کرد: شهداى والامقام ما در راه اعتلای اسلام وانقلاب اسلامی و دفاع از کشور ،ایثارگرانه از جان خود گذشتند و به شهادت رسیدند.

وی نقش شهدا را در دوران دفاع مقدس برجسته و بی بدیل توصیف و تصریح کرد: شهدا مایه افتخار، سربلندی و سرافرازی ملت ایران هستند وبرگزاری یادواره ها و گرامیداشت یاد و خاطره این غیورمردان، پاسداشت بخشی از رشادتهای آنهاست.

سردار فروتن اقتدار، عزت، استقلال و صلابت ایران اسلامی را ثمره از جان گذشتگی شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا با عمل به تکلیف الهی خود ، باور و اعتقاد معنوی و ایثاری که داشتند ، امنیت کشور و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را به مرتبه قابل قبولی رساندند.

معاون هماهنگ کننده سابق نیروی زمینی سپاه در پایان گفت: امروز نیز مسیر شهدای والامقام ما تداوم داشته و شهدای زنده ای همچون سردار سلیمانی، پاکپور و مارانی داریم که تمام عزم و همت خود را در برقراری امنیت و سرافرازی و سربلندی ملت ایران گذاشته‌اند.

دستورکار جلسات هفته آینده صحن علنی؛

رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم/ گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت در مورد «روند اجرای برجام»

دستور کار جلسات علنی مجلس شورای اسلامی از یکشنبه 22مردادماه تا چهارشنبه 25 مردادماه 96 اعلام شد.

بر این اساس بررسی برنامه دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی و وزرای پیشنهادی و اخذ رأی اعتماد در مورد آنان در دستور روز سه‌شنبه مورخ ٢٤ مرداد ٩٦ قرار دارد.

همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک‌ فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر (ارجاع از جلسه علنی) در دستور خواهد بود.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری ‌با استفاده‌از منابع ‌صندوق ‌توسعه‌ ملی (اعاده شده از شورای محترم نگهبان 1) نیز در دستور صحن علنی هفته آینده است.

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد رد طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی (یک‌فوریت طرح در جلسه علنی ٢٩ فروردین ٩٦به تصویب‌رسیده است) (در اجرای ماده(149) آئین نامه داخلی و امضاء پانزده نفر از طراحان و همچنین دراجرای ماده(104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت) از دیگر دستور جلسه هفته آینده خواهد بود.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در شوراهای عالی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح ترویج کتابت قرآن کریم به رسم‌الخط مفاخر ملی بررسی می‌شود.

همچنین موارد ذیل نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شناسایی دقیق برداشت‌های غیر قانونی آب رودخانه‌ها و ارائه گزارش آن به مقامات ذی‌صلاح جهت ممانعت و برخورد قانونی (در اجرای ‌ماده(214) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی)

گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی در مورد تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب (در اجرای ‌ماده(214) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد علل ممانعت از برگزاری سخنرانی آقای دکتر علی مطهری نائب رئیس محترم مجلس در مشهد مقدس (در اجرای ‌ماده(49) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد روند اجرای برجام (گزارش شش ماهه دوم مبتنی بر تبصره(1) قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری‌اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب ٢١ مهر ٩٤ مجلس شورای اسلامی)./907/203/ ۲۰۳/ص

ارسال نظرات