۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۱۷۳۱۴
از ۲۲ تا ۲۴ شهریور؛

همایش ملی«از غدیر تا اربعین» در مشهد برگزار می شود

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین از برگزاری دومین دوره همایش ملی «از غدیر تا اربعین» ۲۲ تا ۲۴ شهریورماه امسال در مشهد خبر داد.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سعید اصفهانیان، مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین در نشست خبری همایش ملی «از غدیر تا اربعین» که امروز 19 مرداد در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به تشریح برنامه های این همایش پررداخت.

وی درادامه از برگزاری دومین دوره همایش ملی«از غدیر تا اربعین» 22 تا 24 شهریورماه امسال خبرداد و اظهارکرد:  هدف از برگزاری این همایش آشتی میان نخبگان و اجتماع است چرا که نجبگان حرف های بسیاری برای گفتن دارند.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان اینکه اربعین امروز متفاوت از اربعین تاریخی است، تصریح کرد: راهپیمانی اربعین حسینی از 63 کشور جریانی فراتر از جامعه توحیدی را شکل داده و صعود فرهنگی را رقم زده است.

 وی ادامه داد: اربعین مقابله با جریان‌ و احزاب اصولگرایانه و اصلاح‌طلبانه نیست و مسئولان اشتباه وارد این جریان نشوند بلکه باید درحقیقت اسلام قدم بگذارند چرا که شاخصه‌های اربعین نگاه اجتماعی را ارتقاء می دهد.

دبیر همایش ملی«از غدیر تا اربعین» افزود: اربعینی که آن روز صورت گرفت با جریانی که امروز متولد شد متفاوت است چرا که امروز زیارت فردی به زیارت جمعی مبدل شده است و از طرفی اربعین در گذشته بیشتر به شکل فردی بود اما امروز اگر کسی سراغ اربعین برود به فهم عظیمی متفاوت از فهم فردی می رسد.

وی با بیان اینکه شعارحسینی در حال تبدیل شدن به شعور و زندگی حسینی است، افزود: اربعین این زمان نه تنها جهان تشیع و اسلام بلکه جامعه بشری را از یک مقطعی وارد مقطع دیگر می کند.

حجت الاسلام اصفهانیان با بیان اینکه برخی بن‌مایه اربعین را سیاسی تلقی می کنند در حالی که بن مایه فرهنگی با روحیه تحول انقلابی است، تصریح کرد: اربعین امروز نسبت اجتماعی و گسترده و فراتر از مذاهب دارد به طوری که حتی معادلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و میان فرهنگی را تغییر می دهد.

حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی درادامه با بیان اینکه اربعین جریانی است که  عاشورا و غدیر را استمرار می بخشد، گفت: در واقع اربعین بر این دو موضوع  تأکید دارد تا مورد غفلت واقع نشود.

وی ادامه داد: اگر عاشورا و اربعین نبودند اسلام و پیام آن محافظت نمی شد چرا که جریان غدیر و پیام آن مدیریت بشر و شایسته سالاری است که بایستی رهبری و مدیریت جهان در دست شایسته ترین انسانها قرار بگیرد./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات