۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۳۳۷
معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

تشرف حجاج ایرانی برای انجام مناسک حج نشان از قدرت حقیقی نظام اسلامی دارد

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مشرف شدن حجاج ایرانی به بیت‌الله الحرام را بیانگر اقتدار و قدرت حقیقی نظام اسلامی بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبد‌العلی ابراهیمی

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی نماز جمعه موقت شهرری و معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه امنیت شامل سه مفهوم حس امنیت، بنیادها و عوامل امنیت و اصل و حقیقت امنیت، گفت: زمانی که در جامعه‌ای حس ناامنی وجود داشته باشد طبیعی است که به هیچ وجه نمی‌توان در آن جامعه به امنیت پایدار دست پیدا کرد.

وی افزود: اگر زائران بیت‌الله الحرام در سفر حج احساس امنیت کنند طبعا خانواده‌های آنها هم در داخل کشور احساس امنیت خواهند کرد و این احساس امنیت به همه آحاد جامعه سرایت پیدا می‌کند، از این رو مسؤولان باید پاسخگوی این سوال باشند که آیا زائرین امنیت پایداری را تجربه خواهند کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در دامه تصریح کرد: اگر اقتدار کشور بتواند این امنیت را تامین و زائرین را در شرایط امنیت حقیقی راهی سفر حج کنند در حقیقت این امنیت بیانگر امنیت ملی کشور است که می‌تواند برای نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای همسایه اقتداری به وجود بیاورد تا دیگران از ایران حساب ویژه‌ای ببرند.

نماز جمعه موقت شهرری ادامه داد: امروز شرایط ایران در دنیا به گونه‌ای است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقتدار و امنیت آن حقیقی و پایدار است اگر امروز زائرین ایرانی به سفر حج مشرف می‌شوند با اقتدار کامل قدم در این مسیر می‌گذارند اینطور نیست که کشور ایران در شرایطی ذلیلانه و محکوم سفر حج را پذیرفته باشد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور اضافه کرد: عربستان در تمام صحنه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی که در برابر جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده بود، شکست خورده است امروز عربستان دست برتری ندارد و نمی‌تواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد امروز جمهوری اسلامی ایران است که توانسته در تمام صحنه‌ها با اقتدار کامل ظاهر شود.

وی افزود: نمونه بارز آن هم حزب الله است که توانست با اقتدار تمام نیروهای تکفیری را در مناطق مختلف به عقب برانند و نیروهای تکفیری را مجبور کنند که در محدوده خاصی متمرکز شوند این پیروزی از اقتدار جمهوری اسلامی و دوستان جمهوری اسلامی است اقتدار نیروهای مومنی که با یک اشاره جمهوری اسلامی قیام می‌کنند، این اقتدار بسیار باارزش و ستودنی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر اینکه برپایی فریضه حج نقش بسزایی در وحدت و همدلی مسلمانان جهان دارد، گفت: همه مسلمانان از اقصی نقاط جهان در یک آوردگاه عظیم در موسم حج جمع می‌شوند و به تعبیر امام راحل از منافع مشترک جهان اسلام دفاع می‌کنند، از دشمن مشترک خود دم می‌زنند و دشمن مشترک و دشمنان واقعی خود را می‌شناسند در این شرایط طبیعی است که حج می‌تواند وحدت باشکوهی میان مسلمانان ایجاد کند.

نماز جمعه موقت شهرری ادامه داد: امروز یکی از مشکلات حج این است که حج تنها یک حرکت عبادی صرف بوده و سیاسی نیست، هر چه که مناسک حج به حج حقیقی که یک مراسم عبادی سیاسی است نزدیکتر شود و مسلمانان به محتوای حقیقی حج بیشتر دست پیدا کنند بی‌شک منافع بیشمار حج حقیقی را از آن خود خواهند کرد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه تصریح کرد: حج حقیقی به نفع تمام امتهای اسلامی نه فقط به نفع یک کشور عربستان است./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات