۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۱۷۳۵۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

دشمن به دنبال حج بدون برائت از مشرکین است

مدیر سابق حوزه علمیه ابراهیمیه با اشاره به این که دشمن، حج ساکت و بدون برائت از مشرکین را دوست دارد، گفت: دشمن امروزه از راه سکولاریسم بر مردم وارد شده و هدفش این است که به مردم بیان کند سیاست جدای از عبادت است.
حج

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رفتن به حج برای فردی که در دنیا استطاعت مالی و بدنی دارد، واجب است.

وی افزود: اگر انسان ها رفتن به حج را اهمیت ندهند، در زندگی خود معصیت کرده اند و اگر کشور مردمی را دارد که اصلا توانایی رفتن به حج را ندارند، دولت باید از بیت المال پولی را گذاشته تا مردم این فریضه واجب الهی را انجام دهند و هیچ وقت به آن بی اهمیت نشوند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که بالاترین ثواب ها برای رفتن به حج در روایات آمده، ابراز داشت: مراسم حج به مراسمی جهانی برای مردم تبدیل شده است که اخلاق مداری برای زائران ایرانی باید در اولویت اول باشد.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر بعد معنوی زائران باید به بعد سیاسی حج هم توجه خاصی داشته باشند زیرا کشور ایران از جهت سیاسیت و مذهب، با عربستان همسو نیست.

استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که حج ابراهیمی به حج بت شکن معروف است، بیان داشت: آشنایی با فرهنگ کشورها یکی دیگر از فواید حج برای مردم بوده و زائران ایرانی باید با رفتار خود فرهنگ ایرانی را به تمام جهان بیان کنند.

وی با بیان این که مردم از تمام قشرهای مختلف به حج می روند، ابراز داشت: مهم ترین وظیفه روحانیان در حج این است که مسائل شرعی و سیاسی را به زائران بیان کنند تا زائران خانه خدا بهتر بتوانند در محیط مکه حضور پیدا کنند.

مدیر سابق حوزه علمیه ابراهیمیه اظهار داشت: عربستان فریب خورده آمریکا بوده و تمام هدف استکبار این است که انقلاب اسلامی ایران را نابود کند و زائران ایرانی باید با بصیرت کامل در حج امسال شرکت کرده زیرا عربستان با آمریکا دست دوستی دراز کرده است تا چهره ایران را در جهان از بین ببرد.

وی بیان داشت: فکر وهابیت از بدترین افکار در جهان شناخته می شود زیرا آن ها از پیش خود فتواهایی را صادر می کنند که اصلا از خدا و پیامبر نیست.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که دشمن، حج ساکت و بدون برائت از مشرکین را دوست دارد، افزود: دشمن امروزه از راه سکولاریسم بر مردم وارد شده است و هدفش این است که به مردم بیان کند سیاست جدای از عبادت است.

وی در پایان گفت: زائران ایرانی با بصیرت کامل در حج امسال حضور پیدا کنند و چهره واقعی از یک ایرانی را به تمام مردم جهان نشان دهند و بگویند ایران همیشه از مظلوم دفاع می کند و زیر بار ظلم نمی رود./9707/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات