۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۷۳۹۳
آیت الله میرباقری تشریح کرد؛

مهمترین راه های رسیدن به محبت الهی در کانون خانواده

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر اینکه محبت به خداوند متعال از ضرورتهای تشکیل خانواده دینی است، گفت: یکی از راه های رسیدن به محبت الهی این است که انسان در مرحله نخست فقرها و نیازهای خودش را بفهمد و غافل از آنها نشود.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در ادامه سلسله نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی ویژه جوانان که در شهرکرد در حال اجرا است، با تأکید بر اینکه محبت به خداوند متعال باید در دل و جان همه افراد جامعه نهادینه و فراگیر شود و این از ضرورتهای تشکیل خانواده دینی است، اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به محبت الهی این است که انسان در مرحله نخست فقرها و نیازهای خودش را بفهمد و غافل از آنها نشود.

وی با بیان اینکه انسان پس از شناخت نیازهایش، باید آنها را به خود نسبت ندهد، تصریح کرد: نباید انسان تفکری قارونی داشته باشد و همه چیز را از آن خود بداند؛ اگر انسان در رفع نیازها خود را ببیند، دچار اجب و خودبینی می شود و این بزرگترین آفت عبادت خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انسان نباید نیازهای خود را به غیر هم ارجاع دهد، خاطرنشان کرد: خیال نکنیم زمین مهد آرامش ماست؛ به یقین چنین رویه ای شرک خفی می آورد.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در همه حالات باید خداوند متعال را ببینیم و اگر این شد محبت الهی در وجودمان شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: مقام بسم الله این است که غیر از خدا نخواهیم؛ اگر کسی اهل داد و ستد با خداوند شد، خداوند تمام متعلقاتش را می گیرد و محبت خودش را در وجودش قرار می دهد.

وی صراط مستقیم را تنهاترین راه برای رسیدن به محبت خداوند متعال بیان و اظهار کرد: به یقین اگر زندگی فرد در همه حالات در وادی توحید و صراط مستقیم قرار گیرد، بر محبتش نسبت به پروردگار متعال افزوده خواهد شد.

رییس فرهنگستان علوم قم با بیان اینکه صراط مستقیم صراط محبت است، افزود: صراط بندگی همان صراط مستقیم است؛ اگر بیرون صراط مستقیم قرار گیریم، عبادتمان همراه با غفلت خواهد شد و این ذره ای ارزش ندارد.

وی با تأکید بر اینکه با قرار گرفتن در مسیر صراط مستقیم تمام حجابها کنار زده خواهد شد، تصریح کرد: صراط مستقیم طریق معرفت است؛ اگر کسی می خواهد عارف شود باید در این مسیر قرار گیرد.

آیت الله میرباقری، امام معصوم را هم خود صراط مستقیم دانست و هم هدایت کننده به سمت صراط مستقیم و خاطرنشان کرد: به یقین تنها وادی ولایت امام معصوم است که انسان را به مقام عرفان و خلوص نیت می رساند و به بالاترین مرتیه از توحید سوق می دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باب توحید با ولایت امام معصوم باز می شود، گفت: محبت امام محور همه اخلاق کریمه است؛ اگر در محیط خانواده به محبت امام رسیدیم، صفات کریمه او در وجودمان نهادینه خواهد شد و خانه ای آباد خواهیم داشت./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات