۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۱۷۳۹۷
با سخنرانی آیت الله نعیم آبادی؛

همایش نماز در آموزه های امام سجاد برگزار شد

همایش نماز در آموزه های امام سجاد(ع) با حضور جمعی از یاوران نماز استان هرمزگان عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش نماز در آموزه های امام سجاد(ع) عصر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

در ابتدای این همایش علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نماز در تعالی انسان عنوان کرد: نماز قطعه ای از نور الهی است که انسان را به کمال می رساند.

وی افزود: به وسیله نماز می توان محالات را ممکن کرد و به اصل و اصالت انسانیت رسید و به سمت کمال حرکت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) کشتی نجات و اولین کلید رستگاری اهل بیت هستند و نماز به عنوان دومین کلید می تواند انسان را به سوی کمال راهنمای کند.

درویش نژاد در پایان یادآور شد: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه نیز در دعایی می فرمایند که خدایا می خواهم به تو نزدیک شوم و نماز مرا به تو نزدیک می کند و ما برای نزدیک شدن به خدا باید از نماز استفاده کنیم.

جاسم جادری استاندار هرمزگان در ادامه این همایش با اشاره به نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: خروجی و نتیجه این چنین همایش هایی باید در کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با مفاسد و گناهان باشد.

وی همچنین از برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این اجلاس اواخر آذرماه برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دیگر سخنران این همایش در سخنان خود با بیان ویژگی های دوران امام سجاد(ع) عنوان کرد: این امام بزرگوار در شرایط سخت آن دوران توانستند با حفظ ارزش های اسلامی، شیعه را از گزند خطرات دور نگه داشته و زمینه ساز ایجاد نهضت علمی در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شوند.

در ادامه این همایش آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به عنوان سخنران ویژه این همایش به تبیین جایگاه نماز در زندگی امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: رمز لذت بردن آن امام بزرگوار از نماز خود، درک حضور در محضر الهی بود که اگر ما نیز بخواهیم از برکات نماز بهره مند شویم باید این حضور را درک کنیم.

در ادامه این همایش از پوستر«حق امام جماعت در رساله حقوق امام سجاد» رونمایی شد.

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم دیگر بخش این همایش بود که از خانواده شهید سالاری از مدافعان حرم هرمزگان و خانواده شهدای طلبه مدافع حرم شهید هاشمی نژاد، شهید حسن زاده و شهید مکیان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است همایش نماز در آموزه های امام سجاد(ع) از برنامه های جنبی همایش سراسری نماز است که با حضور جمعی از خواهران و برادران یاور نماز استان هرمزگان برگزار شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات